Sunday 30 March 2008

sume dlm satu...

byk yg jadi 2mggu ni..last week jln2 di Salisbury, Plymouth dan Cornwall..gmbr ade skit yg da upload kt http://zulfarah.fotopages.com/ ..citer2 sepjg percutian pun ade kt fotopage..so malas da nk ulas lbh2 pasal cuti easter ni...yg pasti nya cuti ni puas la jg..walaupun sbnrnyer klu blh nk cuti lg lama..oppss...lupe nk time kasih byk2 pd umei n ise yg sudi tumpangkn umh utk kami sefamily..beso umh korg weh..jeles mak cik...blh beli italian byk2...

pas blik dr cuti da start bz dgn lab work..ari khamis plak kena attend seminar postgraduate kt University of Warwick..naik bas uni...pg2 diorg soh kumpul kul 7.45am..gilo mak cik pg2 da nk kena gi skul..zul plak abis keje kul 8..so pg tu minta dia blik awl..ok la dia blik awl...aku plak yg lmbt..pas smyg subuh tdo blik..hehehe..da lama tak amal tabiat ni..tp sbb hadif tak tdo mlm td mata ni rasa tak lalu nk buka...akhirnyer terlajak tdo smpi 7.15..apa lg..kalut ler jdnyer..dgn baju tak iron lg..seb baik org2 sini gi seminar pakai sempoi je..tak de beriya2 nk formal..da siap2 sume kul 7.50 br kuar umh...dlm kete madeeha lab mate aku call ckp bas da nk gerak..aduii....smpi je kt skul rupanya aku sorg je yg tggl..elok aku naik je bas...driver bas pun jalan..malu giler..da la satu bas tu org2 department aku jek..ngehehe..selamba je la..seminar tu ok la jg...yg present sume student PhD..maklum le nama pun postgradute seminar...kt sana jmpa student malaysia chinese, Leong n Fatma (dr Libya)..borak punya borak rupanye Leong ni satu group masa sukaneka musim sejuk anjuran NMC br2 ni..mcmner le leh tak perasan..rupanyer dia wife kpd Pung..dia wat PhD chemistry dekat Nottingham Trent Univ...

Aku penat skit mggu ni melayan kerenah Hadif yg asik merengek je..dia kena cirit birit n muntah2..da masuk hari ke3 ni...kitorg bg minum air garam tu sbb dia takdek menunjukkan tanda2 nk baik...Haziq pun kena cirit birit jg..tp tak brp kerap ke toilet...yg peliknyer dua2 beradik ni main n aktif mcm biasa je..tak de rupa mcm sakit..cume skit2 berak..tu yg wat risau gak tu..bkn ape..aku ade sejarah pasal sakit2 mcm ni..arwah adik aku kena cirit birit masa umur 8bln...smpi masuk2 wad..Allah bg aku pinjam adik aku tu utk 8bln tu je..so kena kt ank2 sendiri ni takut la jg...aku kena jaga betul2...bg air byk2...nk bw jumpa doc pun org2 sini ckp mesti dia bg air garam tu je...air garam yg ade dlm simpanan aku ni pun dr doctor yg bg masa Haziq kena cirit2 dl..masa tu doc tu ckp selagi budak aktif, mkn minum OK tak payah risau...dia nk tggu smpi budak lembek baru dia nk ckp kes serius kot...

da...nk baring2 kejap..lenguh da pangku si Hadif ni..nk kt mama nyer jer...

3 comments:

UmEi JiE said...

er..nape budak2 tuh sakit..
budak2 lain kene gak ker..
alhamdulillah ukyle ok plak..
kot2 terkena angin lands end..
ps/:- aku nak gambo..bile ko free..

zafwah said...

aku pun tak tau mana diorg dpt cirit birit...rasanye ank2 k.sue ok kot..tak de plak dia ckp ape2..aku rasa diorg dpt time da blik sini tu..sbb pas 2-3hari blik sini br kena...

gmbo tu ko online je ko BUZZ aku..tp mlm le..siang kt skul..nnt kite wat photosharing..

fareesha79 said...

biasalah tu bila dah ada anak2