Thursday 17 April 2008

Alhamdulillah (special post)

Syukur tak terkira ku panjatkan kepada Allah Taala yg memberi aku peluang utk bernafas dgn sempurna di bumi Nya ini..Semalam aku telah menyambut ulang tahun kelahiran ku yg ke 29...Alhmadulillah sekali lg...sejuta kali lafaz ini masih belum ckp aku rasa utk membayangkan betapa berterima kasih nya aku kepada Allah di atas semua yg Dia curahkan kpd aku..mempunyai suami penyabar dan tentunya penyayang. dua org ank yg comel dan sll menggembirakan hati aku terutama disaat aku tension dgn keje2 sbg seorg student ni..mempunyai rakan2 semakmal yg sentiasa sedia membantu dan seorg supervisor yg agak sibuk tp masih cuba memberi ruang utk aku yg kadang2 berfikir agk lambat (utk seorg yg berada di taraf ini)...diberi peluang hidup benar2 berdikari di negara Kafir ini...dan belajar mengenai erti kehidupan yg sebenarnya...erti persahabatan, ukhuwah, berjiran..bersyukur jg dikurniakan kesihatan yg baik utk ke2 ibu bapa ku dan mertuaku...sbb aku rasa klu mereka tdk sihat, aku rasa aku tak mampu utk membuat apa2 memandangkan diri ini berada berjuta batu jauhnya dr mereka...dan da tentu aku akn merasa ralat tak dpt nk menjaga mereka dan semestinya jg aku tak akn berada dlm keadaan yg tenang jika mereka di sana ditimpa musibah..Allah..aku benar2 bersyukur atas semua ini...

utk rakan2 di luar sana..terima kasih kerana mengingati tarikh hari lahirku...ucapan2 kalian menguatkn semangat ku utk terus berjuang dlm mengejar ilmu Allah di bumi asing ini...aku tdk memerlukan apa2 hadiah..ckp hya doa utk aku kuat mengharungi kehidupan mendatang..

Terima kasih buat semua...

3 comments:

UmEi JiE said...

bile besday ko.. kalau hari nie atau semalam atau semalam semalam, selamat panjang umur.. semoga murah rezeki dan bahagia dunia akhirat..

zafwah said...

umei..ko kena masuk diary..besday aku 16/4..hehehehe...

fareesha79 said...

aku dah ucapkan kat ko kat frenster...:D semoga ceria2 selalu...dah 29 dah ko...heeee