Tuesday 31 March 2009

talk..

tika dan saat ni aku tgh lunch (jam 1429 ari selasa)..mkn flapjack dgn minum air coklat bercereal.. tak de nasi bekalan nk di bawa..malas masak pg td n bangun pun ala2 lmbt..sempat breakfast roti bakar je..skrg ni budak2 university tgh bercuti2 easter..3mggu rsnya..so lunch talk utk sepjg 3mggu ni pun takde..rehat la sket..klu tidak tiap2 ari selasa n rabu jam 1300 - 1400 kena gi dengar talk..yg kebykan nyer tak de kena ngena lngsng..n kadang2 membuat kan aku guna peluang 1jam tu utk tidur..

cerita pasal tdo..mggu lepas..mggu terakhir lunch time talk..ade sorg speaker jemputan dr republic czech...speaker tu da ala2 pencen 10 tahun yg lepas..berdasarkn muka yg berkerut2..rmbt yg putih (tak tau le rmbt dia mmg putih or sbb beruban) n suara yg terketar2 dan sgt perlahan...plak tu dizaman serba canggih ni si speaker masih menggunakan plastik OHP utk mempresentkan hasil kajiannya...di awal2 aku dpt ikut jg apa yg cuba disampaikan si speaker berkenaan..tp br 15min bermula mata aku da mula menunjukkan tanda utk terlelap..walau bagaimanapun aku berjaya melawan diri dr tersengguk2...bila speaker tu mula cerita pasal electron ke sana ke mari pastu dgn gmbr2 struktur XRD nya..da semakin ramai yg aku perasan mengikut jejak langkah ku..tp tiba2 aku menjd sgt terkejut bila terdengar sesorg seperti mengorok a.k.a berdengkur secara tidak sengaja..bila dah dipastikan bukan aku yg ngorok..tp lab mate aku (seorg post doc)..dia duduk selang 2 dr tpt aku duduk..satu dewan tu terhincut2 bahu menahan gelak..terus mata aku jd segar bugar..aku rs org lain pun mcmtu..concentrate dgn talk yg time tu lg 20min kot nk abis..sian professor tu..org tak menjiwai kehadiran dia..

bln dpn bersambung balik lunch time talk..minta2 aku tak termasuk dlm golongan yg tdo smbl ngorok..

4 comments:

fareesha79 said...

ko dah tahu perkataan ngorok... jawa word...kekkekeeek

SevenDrops said...

Farah..

Arghhhh... rindu flapjack!!!!

Segala-galanya rinduuuuuuuuu.....

-dal- said...

heheh... dulu masa zaman aku pi colloquia pun ada sorang speaker jemputan ala2 tua dan pakai OHP. Apa barang!!! Entah2 org yg sama

jijah montel said...

dolu2 masa zaman kat u.. confirm aku doze off masa lecture.. masa zaman sek2 pun sama.. kadang2 samapi ngorok pun ada.. pendek kata aku ni budak comot yang suka tido..

tapi semenjak jadi cikgu ni.. alhamdulillah.. kalau ada majlis ilmu.. aku dah tak ngantuk lagi.. siap boleh duduk sorang2 kat baris depan lagi..