Thursday 18 November 2010

cerita raya qurban

Alhamdulillah..puas beraya tahun ni..walaupun raya qurban..tp disambut mcm raya puasa..maklumla 1st raya lepas 9kali beraya kt nottingham..raya qurban tahun ni jatuh hari rabu..so aku amik cuti dari hari selasa lajak smpai ke jumaat...hamik kau...tggl 3hari jek baki cuti tahunan..sbnrnyer takde la buat ape sgt pun time raya ritu..hari isnin pas office hour gerak balik ke manjung..hala ke umah mak mertua dl..tdo satu malam pastu petang selasa baru balik umah mak..umh mak mertua ade gak wat masak2 tuk makan di pagi raya..umh mak takde wat ape2 pun sbb mak mmg every year akan balik kampung mak kt penang..wat qurban kt sana..ari rabu pagi raya tu kt umh mak dulu..pepagi raya tu pas bergambar family mak bertolak ke penang dgn adik aku..kirenyer 1st time la anak sedara aku iqbal balik kampung kt penang..umur pun br cukup sebulan.pantang pun lom abis lg..

aku anak beranak plak tak ikut balik penang sbb bapak mertua awal2 lg sblm mggu raya da bg sms soh berkumpul kt umh dia pagi raya tu..so cukup la 7 beradik en zul pagi raya tu..eh silap..sorang yg 2nd last tak dpt berkumpul sbb kena bertugas..yg ada wifenyer aje..pas yg lelaki solat sunat raya berkumpul sarapan reramai...pastu bergmbr family...petang nyer br kuar ziarah sepupu en zul yg duduk satu taman dgn umh mak aku..ari raya ritu mmg duduk umh jek la kiranyer..mmg jauh sama sekali dgn suasana raya di nottingham..klu kt notts selagi tak cecah kul 12 tghmalam selagi tu la aku dgn kengkwn gi beraya umah org..kul 12 tu pun kire awal lg..record aku penah balik kul 2 pagi..start jln raya dari lepas solat sunat raya..mmg best n happening la raya kt notts..ade plak kengkwn yg sekepala kaki berjalan..tak reti duduk umh..hihihi...

ok stop citer pasal raya..ari sabtu plak aku bw mak ke penang skli lg..kali ni sbb ade kenduri kawin anak sepupu aku..kirenyer pangkat anak sedara la..kenduri nyer ari ahad tp sbb da lama tak jmpa sedara mara belah mak so aku balik ari sabtu..jmpa le mak2 sedara..sesi berjejak kasih..ari ahad pas kenduri dlm kul 4gerak balik ke manjung..smpi umh dlm kul 830mlm...kul 10mlm gerak balik nilai..bw skli anak sedara belah zul tuk stay dgn kitorg kt nilai ni..mmg ari ahad tu ari aku meneroka utara ke selatan la kiranya..setengah hari abis kt dlm kete jek..seb baik jln pun ok..tak byk kete sbb kitorg tak guna plus highway..dgr citer dr kengkwn yg balik dr utara guna plus mmg jem..dr kedah ke nilai blh smpi 8jam perjalanan sbb jem...

1 comment:

kak cahaya said...

ak ah kan bila raya kat sana sibuk nk raya kg..tp bila dah kat sini terasa hambar pulak....sibuk nk raya kat sana...