Tuesday 5 July 2011

bila tak pasal2 kena tahan wad

hari ni hari ke2 berehat di rumah..dpt MC start dari isnin aritu lepas kena duduk kat wad 2B hospital putrajaya start tgh mlm ari jumaat smpi ke petang ahad..sume gara2 ada skit bleeding start ari khamis..asalnyer sikit tp ari jumaat da banyak...even bukan flash blood pun tetap risau gak..jumaat petang lepas keje gi klinik panel je dl jmpa doktor..scan sume nmpk ok..tp doktor buat surat tuk refer ke hospital jugak utk wat detail check..dah la 7 mggu aku tak gi wat routine check up kt klinik kesihatan gara2 ada induksi..test MGTT utk check tahap glucose dlm darah pun jadi termissed jugak lah sbb scheduled check up yg lepas tak dpt attend..

masa doktor suruh refer ko hospital tu dah cuak..mana taknya segala apa barang2 tuk baby n utk mak baby ni tak stand by ape2 pun..takde baju, tak de pampers, tak de segala2..baju baby byk bawa balik dr UK tp still dlm kotak..tak digeledah lg..Alhamdulillah juga la tak terberanak lg..2hari 2 mlm kat wad tu semata nk berehat jek..bleeding pun takde..ade la sket..sket sgt2..hari doktor bg kluar tu mmg takde lgsng..tya jugak doktor ape punca..doktor pun tak sure..

ni kira 1st experience aku kena tahan wad hospital putrajaya..not bad jg sbb fully aircond..hospital kerajaan kan sllnyer aircond kt bilik2 tertentu je..ni sume start dr bilik menunggu visitor smpi la wad kelas 3 ber aircond..servis pun agak cepat..tp part yg plng tak bestnye bile yg wat test tuk tgk punca bleeding tu doktornye lelaki..budak lg plak tu..rsnyer pun blm kawin..huhuhu..sgt la tak best..tp ade doktor accompany doktor perempuan..yg doktor perempuan tu just tgk sket2 n confirm kan apa finding doktor budak lelaki tu jek..serius aku tak selesa tau..tak pernah experience kena doktor lelaki lg..anak da nk masuk 3 ni..ni la 1st time..huhuhuh..snggp doktor lelaki amik O&G kan..tp perasan time aku nk dimasukkn ke wad tu ade lg sorg doktor lelaki..kat wad O&G plak takde pun doktor lelaki..sume perempuan..

esok dah nk kena masuk keje..malas jek rasanyer..tmbh2 nk mendaki tgkt 3 ofis tu..tak de lift..mmg sll tu agak2 nk smpi tggl nyawa2 ikan jek..huhuhu..

3 comments:

Anonymous said...

take care farah...aku dulu masa ngandung alysya cam tu la kes nyer...asyik bleeding n tambah pulak aku ni low blood...sikit2 nak tumbang!
risau aku dgr ko kene naik sampai tingkat 3 tu...aku dulu ms ngandung duduk apartment tingkat 3 jugak...last2 atas advice doctor, aku pindah umah biasa pasal kes bleeding ni la...doctor suspek otot rahim aku kerja keras bl daki tangga tu...tu yg buat jd bleeding...
ko take care..dgr je la apa doc tu ckp..tuk ko ngan bb jugak. :)

-Dira

Wan Nurdiana said...

Alhamdulillah, tak de apa2...

Usim takde lift ke? Take care!

zafwah said...

dira...tq..aku check up br ni pun low blood gak..jap normal jap rendah..tp aku tak rs ape2 pun..mcm ok jek..skrg ni dgn sibuk nk ganti puasanyer..huhuh..da nk masuk ramadhan br nk ganti dgn perut da tersoyot mcmni..

diana..bangunan yg ofis farah tu xde lift sbb 3tngkt jek..menumpang fakulti org..nnt bangunan fakulti sndr da siap ade lift tak penat dah nk mendaki..