Saturday 9 February 2008

sabtu di lab lagiiiiii

kan da cakap...mmg kena dtg gak lab ni ari2 cuti mcmni pun..dok le bertapa dlm lab sorg2..uhuk..uhuk..sedey..bkn sbb rajin sbnrnyer..tp sbb instrument kena share dgn ahli group yg berbelas org..ari2 biasa mmg le dpt turn guna instrument tu..tp mana nk cukup dgn keje yg spvsr bg yg melambak tu..terpaksa la masa yg patut bersama family kt umh diabiskan di lab..sorg2 plak tu..klu leh angkut anak beranak kan best...arini experiment awl2 pg td mmg nmpk mcm tak de harapan nk menjd..tp semangat juang ku teruskan jua..alang2 da kena wat keje ari sabtu baik wat smpi puas ati..so dgn penuh dedikasi nyer ku teruskn experiment memutuskan ikatan carbonyl drp complex Re(P[CH2)14]3P)(CO)3Cl... bunyi macam senang...tp sepjg 1thn 1bln (lepas tolak maternity leave 4bulan) aku hidup di lab ni...ni je la keje aku..yg beza nyer tukar complex n method. basic nyer ttp sama..

utk arini aku terajin amik gmbo keje aku kt lab yg buruk ni..ape yg ade kt gmbo ni adalah segala jenis pipe utk control gas/liquid pada tekanan tinggi..arini keje dgn gas CO2 (carbon dioxide) pada tekanan 3000 psi. klu nk lbh realistik 1 atmosfera (tekanan biasa dlm bilik) adalah bersamaan lbh kurang 15 psi. so arini keje dgn lbh kurang 200 atmosfera...klu jd ape2 ari sabtu mcmni aku mmg teruk kena bersoal jwb dgn org2 atas biasanyer safety officer yg ketuanyer adalah aku punyer internal examiner Martyn POliakoff si rambut kerinting...





takde mood nk citer pjg2..focus..focus...focus pd keje..

2 comments:

fareesha79 said...

sama je suasana lab kat sini :D

zafwah said...

aku rasa lab aku kt sini lg teruk kot nk dibandingkn dgn lab aku kt ukm dl (lab ukm dl pun bkn brp elok sgt)...