Tuesday 12 February 2008

tak gune nyer org!!!!

title kali ni bunyi ganas..bkn pasal aper...ari sabtu baru ni mcm biasa mlm tu zul join perbincangan ilmiah yg mmg every week ada..kaum lelaki berkumpul di mana2 umh n diorg akn baca surah Yassin, kadang2 ade solat Hajat n last skli discuss tentang bab2 keagamaan...kali ni majlis ilmiah ni dibuat di rumah saudara timbalan penghulu NMC, abg zamri...kul 8 br zul bertolak dr umh sbb umh kali ni dekat jer dgn umh kitorg...mula2 tu zul nk gi jln kaki jer...tp aku tgk mcm tak selamat jer jln mlm2 mggu dgn bawa satu beg besar isi surah yassin n buku2. nnt org igt dia bawa ape jer...so aku soh ler zul bw kete instead of jln kaki...tp malang yg lain aku bayangkn yg mungkin terjadi malang lain plak yg terjd...Allah da tulis kali ni mmg nk uji kami...kul 1230mlm zul blik kejutkn aku yg tgh sedap mengorok bgtau ade org pecahkn kete kite...aduiiii...ape plak ni...mimpi ker??? mlm2 mggu mcmni ade je kes..tp kali ni kena kt kitorg plak..abis pintu kete belah driver diumpilnyer melentik keluar pintu...ganas giler tul..org yg wat keje tu mungkin tgh mabuk kot sbb dpt energy mcmtu utk kopak pintu kete tu...desprate nk beli ape ntah...dadah ker air setan ke tak tau la...yg padan muka dia pasal dia tak dpt ape pun dr dlm kete kitorg...mmg sgt padan muke ko..dpt sakit tangan jer...ade ke org buduh nk tggl kn barang2 berharga dlm kete...agk2 la...nk kopak pun kopak le kete org kaya2...kopak kete kitorg yg sengkek ni nk wat per..dpt sakit je la...

sbrnyer masa zul bgtau kete kena kopak tu pasal igt org bedebah tu nmpk safety glass aku tertinggal kt dlm kete tu..safety glass aku nmpk mcm spec mahal tau...mula le aku cuak jg sekejap..bukan pasal takut hilang safety glass yg tak berapa sen tu (dpt free je dr store school)...yg merisaukan watnyer dia dengki sbb tak dpt ape dia copek nyer aku punyer lab book...tak ke pasal aku yg nangis tak berlagu..dia koyak2 kan ker..mmg tak terbayang ler klu jd mcmtu..mana ade recover lg buku tu...utk sepjg hidup aku kt sini buku lab tu da mcm satu kitab yg sgt berharga pada aku...

neway mmg terharu sgt sbb pas zul perasan kete kena umpil tu sume2 kaum lelaki yg ade mlm tu bertungkus lumus betulkn balik pintu yg melentik kluar tu...moralnya...mana2 pegi pun kena la selalu berhati2...aku kena sll berigt sblm kuar umh baca ayat kursi ker...minta dilindungi dr segala mcm musibah...

ni dia gmbo kete yg diumpil dek hamba Allah yg da semestinyer menyesal mengopak kan kete kitorg..

2 comments:

fareesha79 said...

aku pergi mana2 mesti bawak lab book. Takut wei kalau buku log makmal hilang... walaupun terpaksa galas ke hulu hilir, aku reda... ada beg budak Sudan kat sini pun hilang. Dia letak dalam kereta. Orang kopak ingat ada laptop dlm beg dia. Satu beg dia angkut... laptop tak dapat, yg dia dapat lab book punya buku...

zafwah said...

aku cuak da skrg...serik pun ada...sbb sll aku tggl buku lab tu kt ofis je...mmg tak penah bw balik..tp kadang klu aku wat keje ari sabtu terpaksa gak bw balik...pasni mmg kena bw masuk umh...