Saturday 25 October 2008

mggu sakit..

Mggu ni kami sekeluarga diserang virus flu...mula ari isnin bila ku rs nk bangun pagi tu terasa sakit2 badan..igt nk gi skul gak tp lama2 da makin lemah..last2nyer demam..mmg tak ke skul trus le..breakfast dgn roti sardin pastu trus smbung tdo blik..sepjg ari tak leh nk bangun...mkn sume dlm atas katil je..selasa plak still lom leh bangun..igt da mkn ubt berkoyan2 semalam nyer ari selasa tu da kuat skit..tak jg..makin teruk ade la..lg teruknyer bile dlm petang tu zul pun da kena jangkitan demam..dgn dia2 tak leh nk bangun...dan dgn rasmiunyer haziq pun tak ke sklh sbb tak de sape nk anto..zul keje petang pun dia gi sejam je...kak farizah dtg melawat petang selasa tu siap bw kek coklat, buah2 dan biskut..da mcm sakit kronik plak ada org lawat2 ni..terharu rasanyer..anak2 masih sihat..sian diorg sbb tak de org nk layan..hadif plak asik berak2..tak larat nk menyalin pampers dia je...org kata kena stomach flu..ari rabu pagi plak zul tak gi keje..demam nyer menjd2..aku da kurang skit..igt nk ke skul tp pg2 tu haziq plak demam n hadif nyer berak2 pun tak renti2 lg..1hari dlm 10 kali tukar pampers dia..aku pun nk ke skul serba salah le jdnyer..sapa plak nk uruskn budak2 ni klu da papanyer pun demam..aku cuti lg..tak risau sgt sbb da bgtau lab mate ari isnin tu..instrument yg da aku booked pun aku da soh org lain guna...mlm rabu tu hadif plak demam..zul da makin ok..tdo mlm jgn ckp le..aku tdo kejap2 terjaga..si hadif asik nk merengek..si abg asik terbatuk2...

khamis aku ke skul..patut bkn turn aku guna alat tp slow talk dgn lab mate akhirnyer dpt gak aku wat experiment tuk mggu yg hya tggl 2hari je lg..harap2 ade result le..budak2 kt umh still sakit..papa diorg da ok so tak de la risau sgt..

skrg pagi ahad..haziq still batuk teruk lg..hadif plak smpi mlm td dok berak2 lg..pg ni tak tau la mcmne..harap2 da ok..leh le jln2 open house..smlm termissed satu jmptn sbb budak2 ni tak sihat..arini harap2nyer tak miss lg le..hehehh..malas nk masak..

No comments: