Wednesday 4 February 2009

citer snow dibulan february

da lama tak menjengah ke blog sndr..bz sesgt sejak2 snow turun ni...alhamdulillah sejak dtg sini dr tahun 2006, snow tahun ni adalah snow terlebat yg pernah dialami di sini..ikutkn news, nottingham tak dihujani snow yg heavy sejak 20thn lepas..kire beruntung la bg kami sefamily sbb merasa snow selebat dan setebal ni di sini tanpa perlu ke Swiss..hihihi...

sehari sblm snow di nottingham. aku diajak jiran, kak farizah utk join geng2 snow hunting (family kak yati/nazri, family kak zlaa/pak din, family kak farizah/abg fadhil n family kak zai/shah) ke JOHN NIKE LEISURE SPORT, di daerah Derby..tak jauh dr sini..cuma 45min perjalanan jer..berbekalkan pasta dgn bolognese sos aku usung ank2 aku yg tgh batuk2 n selsema menjoinkn diri dlm group snow hunting tu..sbnrnya aku dpt sms dr kak farizah da agak lewat..diorg plan gerak kul 9pg..kul 945 br aku perasan ada sms..apa lg..sepantas kilat la aku siapkn budak2..dgn cote hadif sume aku basuh mlm nyer sbb suma da kotor sesgt..so aku sarung 4-5lapis baju n jumper..smpi je sana tgk diorg br je beatur beli tiket utk main tobogan..hihihi..aku yg tak tau ape2 ni pun beli la 2tiket...satu utk aku satu utk zul..budak 4-7tahun free tp kena naik skli dgn adult..bwh 4thn tak leh naik atas sbb2 keselamatan...

smpi546 kt tpt nk berlepas br tau rupanya satu tiket yg dibeli tu ada 4kali ride..kirenye aku satu family dpt 8kali pusing le..jenuh gak nk ngabiskan..mula2 tu cuak gak..masuk kali ke2 da tau mcmne nk control kelajuan aku da jd ketagih plak..yg untungnye haziq le..sume ride dia naik skli..1st ride dia naik dgn aku..aku pesan kt dia haziq baca bismillah byk2 tau..smpi2 kt puncak nk start meluncur aku dgr dia dok baca bismillahirrahmanirrahim amin..berulang2..lbh 10kali kot..nk gelak aku..kalah aku da cuak nyer..hahahaha...

ni la rupa tobogan tu..




da selesai main tu..kitorg kumpul kt luar mkn tghari plak..aku yg penuh segan silu ni sbb bw pasta je..yg lain2 bw nasi laukpauk yg mmg sedap giler..zul muka tak malu mkn nasi tak sentuh langsung pasta yg aku bw..org da pelawa kata nya watpe nk tolak..aku pun tumpang sekaki le..da zul amik kn..tak kan aku plak nk tolak..mmg kitorg jenis tak malu..muahahah..tima nk start mkn tu snow da start turun..makin lama makin lebat selebat2nyer..ape lg..kt tpt parking tu jg kitorg yg jakun ni berjoli katak main snow..

masa awl2 snow turun

pas puas terkinja2 dgn snow kt situ, kitorg gerak balik ke notts..balik ikut jln dalam tak masuk highway..so ada yg bg cadangan gi satu lg tpt main luncur ais atas bukit plak..ber sledging kt beacon hill di loughborough...smpi sana bergmbr dl sbb tpt mmg cun sesgt..mmg suasana kampung mat saleh la..dgn snow yg da salut abis sume kawasannyer..yg tak bestnya sbb kn bateri kamera da abis..siap spare nyer pun kong skli..kitorg amik gmbr dgn hp je..abis masa main tobogan lg da..tu la lenkali abis je charge terus..ni org da ajak gi jenjln terkejut2 mcmni da tak de bateri..kn da rugi..

kt puncak beacon hill..

kt sini budak2 le plng best sbb leh sledging..si hadif plak asik nangis je tak renti sbb kesejukan..atas bukit kn..angin nyer kuat mcm ribut..sejuk jgn ckp le..aku pun tak lama kt atas bukit tu..lepak2 kt bwh je..sengsara zahir batin aku dok ats bukit tu...da nk gelap br kitorg bertolak blik ke nottingham..tak jauh pun..tak smpi 30min je kg..smpi2 je notts tgk sume da bertukar kaler..sume nyer da putih..tak sangka plak kt sini pun lebat..igt kn kt atas2 bukit je..mmg suke sgt la si haziq..mak budak dgn bapak budak lg le kn..hihi..smpi je umh siap2 solat sume aku pun terbungkang la atas katil..sakit2 badan disesah kan dgn suhu sejuk...tdo awal sbb sok pg2 sblm gi skul nk kena masak..yg pastinya sok tu lak ari isnin nk pontengkn haziq n aku pun akn ponteng setgh ari utk melenjan snow di tasik kt universiti plak..yeehaaa..

No comments: