Wednesday 4 February 2009

sekolah baru dan live from Gaza

stop jap citer pasal snow..sbnrnya ada lg story mory pasal snow..next entry plak aku masuk kn gmbr sket2..tp klu nk view pix leh tgk kt sini http://picasaweb.google.com/zulNfarah ..

kali ni nk citer pasal aktiviti ari jumaat (30 Jan 09) dan ari Sabtu (31 Jan 09)..

ari jumaat adalah hari perasmian skolah baru haziq..utk persembahan kali ni haziq kena jadi askar..dia n the geng kena berkawad...pg2 kul 845 cikgu dia da soh anta gi skul sbb nk kaler kan muka dia..acara start kul 930..tak sabo aku nk tgk ajiq perform lg sbb last year dia beriya2 berjoget...aku pun siap sedia la camera dgn videocam konon nk rekod le..tp cikgu2 nyer pesan plak tak leh rekod..nk amik gmbr blh tp tak leh rekod..hangen je aku..alasannyer atas sbb2 keselamatan budak2...ape jadahnyer..bkn org nk gi jual ke ape ke video tu..tuk simpan sndr jek..aku syak sbb sheriff of nottingham ada skli utk rasmi kn sekolah br tu so diorg tanak la video mamat tu disebar2kn kt internet ke ape ke..ntah aku pun tak pasti sbb ape..yg pasti aku tak puas ati sbb tak dpt rekod wat kenang2an..seb baik leh amik gmbr..klu tidak aku bakar sklh baru tu..hihihihi...
haziq kena berkawad mcm askar..tp aku tgk baju yg dia pakai mcm baju polis jer...conteng muka pun mcm ala2 badut..tak mcm askar lngsng..tak seni tul cikgu2 dia ni..
sume geng2 pakistan dan malaysia je dlm group kawad ni..
bersama sheriff of Nottingham semasa acara ribbon cutting..kesejukan ank aku..

ari sabtu plak..aku menyertai acara live from gaza yg dianjurkan oleh islamic society, university of nottingham..event ni utk women je..acara start dr kul 11 smpi 6 ptg..aku bw haziq sbb kt sana diorg sediakan khidmat jaga budak2..so takde la zul kt umh kena kisah kan dgn budak2 berdua tu..kira amik sorg satu la..pg nya ada tayangan video bermula dr sejarah awal palestine smpi la negara tu ditakluk isreal si zalim zionist..kt event ni ada jualan gerai2 yg kebykan nyer oleh org2 wanita2 keturunan arab..ada pakistan, palestin sndr mcm2 la..merasa la mknan diorg ari tu..belah ptg nya ada talk bersama 4org tetamu..ada jurnalist terkenal Yvonne Rigley (jurnalist mualaf - masuk islam lepas jd tahanan kt afghanistan), ada sister from Gaza (Dr Ghada Ageel - warga palestine yg da menetap di Oxford), ada Dr Jenny Tonger (pengasas Friends of Palestine - bekas Dr perubatan), ada Rajnara Akhtar (salah seorg ahli Friends of Al-Awsa - PhD student di Univ of Warwick) dan temubual live dgn seorg sister dr Palestine (sister Eman)..sblm acara selesai ada demonstrasi oleh anak2 kecil dan lelongan kunci rumah2 di Palestine (simbolik kpd pemulangan semula tanah Palestine kpd rakyat2 nya..)
ahli2 panel..dr kiri Yvonne, pengerusi, Dr Jenny dan Dr Ghada


anak2 berdemonstrasi..

1 comment:

jijah montel said...

ateeeee.. idak le kamu kabo ke aku kamu ada blog sekor.. seb baik le aku ada feedjit tu ha.. baghu le aku tau haaaaa... ishhhhh kaaaaamu niiii...