Thursday 27 May 2010

jiwa kacau

aku nk meroyan kt sini la..meroyan dgn sv aku yg da berkurun pegang chapters utk thesis aku..da cukup 3mggu..dr 3chapters yg aku antar..tak smpi 10 pg dia pulang kn mggu lepas utk corrections..tu pun sbb aku gi ketuk bilik dia..dpn2 aku gak dia baca..tu pun dia scan gitu2 jek..esok nyer tu br dia return kt aku yg tak smpi 10pg tu..

satu main chapter yg da lama dia bg green lite..yg tu mmg aku da tak sentuh..tggl nk bg postdoc wat proof read jek..yg lelain tu takan aku nk submit gitu jek..dia tak yah nk check2 ke ape..kang ade mistake yg obvious tak ke sakit aku time viva nnt..br pg td dia call ofis aku ni..kebetulan aku yg picked up..mmg sj aku yg nk jwb sbb da agak dia yg call..aku tya le mcmne dgn draft aku tu..katanyer dia akn cari masa utk baca...waduh2..wey la..aku ni bkn suke suki nk anto lmbt2..klu aku ni keturunan sultan yg ade harta 7keturunan makan tak abis ke laki aku jutawan ke tak pe la aku nk berkampung kt sini pun..klu ye pun aku nk berkampung kt sini nk le jg aku abiskan keje aku ni..sakit wey tggu2 ni..

ok stop meroyan..keje aku skrg edit2 yg mana yg aku rs tak brp cantik esp spectrum2 infrared, raman yg smpi nk melugai da aku tgk..bg cantik chemical structures..nk betulkan yg lain takut kang berlaku conflict dalaman plak..smbl2 tu baca journals yg aku rs da nk hapal da..ecewah leh ke hapal..hihihi..

ape pun berserah pg Allah..sesungguhnyer dia la maha pengatur..kite sbg hambanye ni buat yg terbaik dan termampu di samping sntiasa berdoa..mudah2an Allah buka jalan kebaikan seluas2 nyer..aminnnnn..

3 comments:

kak cahaya said...

hwuaaaaa.....mmmg kacauuu...
laki aku anta 1 chapter dah dkt 2 bulan masih tak disentuh sv dia..tu pasal dia cam maleh dan tak ebrsemangat nk wat lagik...

SevenDrops said...

Salam Farah,

Aduhhh... itulah yang akak lalui dulu.. paling bosan..sampai setahun baca TANPA CORRECTION! Ingatkan OK, rupanya lingkup masa viva. Akak dah tulis e-mail merajuk pada ketiga-tiga supervisor... cakap kita ni dah habih 1/2 juta, kita nak balik cepat dengan jayanya.. akak kata sekarang ni Nottingham dah tak ada kenangan manis, semua jadi pahit... keh..keh..keh... depa pun cepat-cepat balas... jangan le rasa begitu... kami akan tolong sampai dapat! Tapi hanya Tuhan yang tahu peritnya 'satu penantian'!!!!!!!

Dekatlah dengan Allah... mudah-mudahan Allah membantumu...

k.Nas

jijah montel said...

keep ur faith farah.. aku doakan ko ye.. insya allah.. all goes well in the end.. :D