Friday 2 July 2010

catatan ringkas utk target yg tak tercapai

selasa 22 June: buat yg ntah ke brp kali nyer aku email ke boss last 2chapter..chapter 1 n 5..dua2 ni chapter pendek jek..bukan chapter results..3 chapter results da abis di review n mendpt kelulusan utk print out..

rabu 23 - khamis 24 June: ari2 aku call boss tya free time dia so that leh jmpa utk dpt kn feedback utk 2chapter tu..

jumaat 25 June: aku decide tak yah call tya masa dia free..biar la..klu dia da siap review mesti dia akn call aku..da lewat petang dlm kul 5 lbh mcmtu br dia call..igt kn dia bg dua2..tp nyer satu jek..tu pun chapter 5 yg tak de corrections byk sgt..betul2kan sket2 jek..katanyer lg 1 chapter tu dia akan review masa weekend.. n dia akn email jek ape2 corrections yg perlu..ok..fine..

sabtu 26 - ahad 27: ampessssss....sehari 3-4 kali aku check email universiti..inbox 0...chaitt..

isnin 28 June: nmpk gaya mmg tak de harapan aku nk submit soft binding thesis hujung bulan ni..satu: sbb dua hari ni ada colloquim (isnin n selasa) utk student final year..mmg full dua2 ari tu kena dgr talk 3rd year student..dua: isnin tu pun masa rehat colloquim aku tya boss dia da review lom satu lg chapter tu..jwpn yg sgt mendukacitakan..katanyer lom dpt masa lg tuk tgk..katanya may be time tea break kul 4 ptg tu dia leh tgk2..tp dia tak janji..huwaaa...reason yg plng buat kan aku tak leh nak submit at least jumaat 3 july..

selasa 29 June: aku mmg malas nk berharap..klu dia da review dia akn call aku kt ofis..tp smpi ke ptg tak de lngsng..petang tu aku join minum2 sempena da selesai colloqium..masa tu aku jmpa boss..dia dtg kt group aku yg tgh borak2 tu n bgtau kt aku dia cari aku arini...tp aku tak de kt ofis..rs mcm nk menjwb jek..seharian dr pagi kul 9 aku da terpacak kt opis smpi ke petang..tp malas aku nk ckp ape2..buang masa n air liur jek..sbb ni bkn kali pertama aku kena..n lab mate lain pun penah ckp benda yg sama..katanyer arini da tak buleh sbb da lewat sgt..aku agak pas minum2 segala jenis air setan yg di hidang tu mau dia lalok..tu yg tanak da jmpa sesapa lepas tu..dia sndr offer esok leh jmpa..aku tya agak2 kul baper..katanyer pagi smpi tghari dia ada exam..viva exam utk 3 students 1st year phd dr group aku..ok..fine..aku ckp bebila dia free call jek aku kt opis..

rabu 30 June: dlm kul 2lbh dia call soh dtg opis..alhamdulillah..akhirnya..aku da agak chapter 1 ni aku mmg tak brp confident dgn draft yg aku buat..tp tak tau mcmne nk bg elok..tu yg desprately nk dia review betul2..50 % dia ckp tak yah ubah ape2..da ok..part yg ke2 tu mmg kena buat baru..dia bg suggestion extract introduction dr salah satu chapter result tuk masuk dlm chapter 1...n blablabla..yg tak bestnyer dia ckp khamis smpi jumaat dia tak masuk opis..huwaaaa lg...n igt nyer masa jmpa dia time tu nk le soh dia sign borang notification of thesis submission yg dr 2bln lepas dia refused nk sign..katanyer benda ni leh wat later..tp time tgh discuss2 tu plak internal examiner aku masuk..leh dia tggu kt sblh aku smpi kitorg abis discuss..takan aku nk minta boss sign borang tu time2 tu kan..delay lg le nk submit borang tu yg patutnyer di anto at least 1bln sblm nk submit thesis..huhuhu

khamis 1 July: settle buat amendment yg disuggestkn tu lepas semalaman tdo 4jam jek sbb nk siapkn jugak..even tau klu siap awal pun boss still takde nk review skli lg...masa jmpa dia petang rabu tu siap pesan tak yah email dia sbb dia tak leh nk baca pun..sabar jek la pak cik oiii...

jumaat 2july: arini aku review jek la sndr2 dl..3chapter results yg ada kt postdoc n labmate utk buat proof read da ada yg di betulkan..aku amik sudut postivenyer jek la..salah satunyer aku mmg tak leh nk submit 30june sbb still ade yg lom di proof read lg..postdoc n labmate yg tlng wat proof read ckp weekend ni dorg cube abiskan..so target nk anto 30 june yg da lama terlepas tu dianjak kn ke mggu dpn..plng lewat jumaat 9 july dgn harapan masa tu member2 yg tlng wat proof read leh bg feed back secepat yg mungkin..

eh..eh..ni nmpk mcm bukan lg catatan ringkas..da berjela2 jdnyer..lama tak wat catatan pasal perkembangan anak2 kt sini..later2 la klu berkesempatan..kepala otak berserabut..

2 comments:

kak cahaya said...

sabo ler mak cik oii...mri kita nikmati saat terakhir ini dengan sungguh bermakna..
bykkan berdoa..

fareesha79 said...

farah, syoknya ada tukang baca, ramai pulak tu, aku ni rasa macam ayat tunggang terbalik je. ko tahulah, depa ni baca yg mana penting, tak de lah detail. aku pun seram gak ni.