Monday 10 September 2012

:: Hannah :: dikerjakan

huhuhuhu..cerita sedih..hari ke-4 Hannah di nursery diceritakan dlm entry sblm ni..hari yg sama masa maghrib mandikan Hannah di rumah terperasan kesan cubit dekat perut belah kiri dia..siap kulit tercalar..agaknya pulas guna kuku..heeeee...geram ya amat masa tu rasanya..tak terbayang mcmne Hannah nangis masa tu..terus SMS penyelia dan owner Taska..minta diorg siasat..esoknya hantar Hannah dgn rasa berat hati..masa hantar tu penyelia masih belum sampai..yg sambut ketua pengasuh..terus tanya dia siapa yg sll jaga Hannah..n smlm siapa yg jaga dia..dia ckp dia yg sll jaga..tp smlm turn di memasak so ada sorg lg yg asuh..so aku suspect sorg pengasuh yg tak de sijil n tengah pregnant tu yg cubit anak aku..aku tak nak jumpa dia..biar owner dia settle kan..tengahari tu plak aku jumpa pengerusi taska (staff USIM)..kebetulan plak dia satu fakulti dgn aku..cumanya program lain2..dia pun ada ckp yg owner ada bgtau dia pasal aduan aku tu..diorg pun suspect org yg sama aku suspect..aku tak sabar nak tau apa tindakan diorg kt budak tu..geraaaammmm...

minggu ni aku tak hantar Hannah..reason: mak ada kt sini..ikutkan mak tak bagi hantar terus..dia sanggup je nak jaga..tapi aku plak kesian kat mak..nyusahkan dia je..dah la kt umah aku tu nnt bukanya dia ada apa2 aktiviti..kalau kt kampung byk aktiviti yg dia join..mcm2 kelas la, marhaban la..dah duduk sini kang alamatnya duduk umah je la..alternativenya aku minta sorg kt office carikan pengasuh boleh mengasuh..tanak antar nursery dah..nak cari org kt rumah plak..tp tu pun kalau difikirkan leceh juga..nak cari dan tegok org tu dl macamana..keadaan diri dia, rumah dia..

delima skrg ni..kusut semua ada..fikirkan anak2 sementara nak besar..kalau ada helper yg baik kt rumah kan senang..tak payah hantar kat luar..huhuhuhu..

2 comments:

Anonymous said...

farah,
kesiannyyyyyyaaaaaaaa. mesti tuntut bela!

sevendrops

zafwah said...

kak nas...tu la..ikutkan nak serang marah2..tapi nampak mcm kurang siuman plak..so berlagak cool je ni..kita sendiri pun tak pernah nak cubit2 anak..huhuhu..