Wednesday 3 April 2013

kembali lagi ::breast pump::

akhirnya sampai juga akhir hayat breast pump medela mini elektrik yg dah berkhidmat dgn aku sejak anak kedua (Hadif) lg..



mula2 tukar connector di bhgn adapter...dua tiga kali tukar smpi la mlm kelmarin arwah juga mesin tu..bermula la episod mencari breast pump baru yg elektrik..satu hari satu malam gak sementara nak beli yang baru tu aku guna kan avent manual..



hasil boleh tahan byk tp agak2 kalau guna seminggu naik la muscle kt lengan aku..lenguhhhhhh...

dalam hati (ikutkan nafsu) nak la beli medela gak..tak dapat yg freestyle yg harganya ribu riban



dapat yang swing pun jadilah..



tp faktor harga (cecah RM800) gak..terpaksa la aku cari brand lain...medela2 ni tolak tepi la..nak invest memahal pun tak tau pas ni aku beranak lg ke tak..ikut hati wat masa ni mcm dah cukup la 4org ni..kiranya beli pump ni utk Adeel Haqq jek..so semalaman la aku buat review..akhirnya terjatuh hati dgn spectra dew 350 ni



en zul survey offline kat kedai2 baby yg bersepah2 kat bangi..aku plak survey online memandangkan kt Nilai ni aku gi kedai baby yg ada 3ketul jek semuanya tak de jual brand ni...lastnya jumpa online harga lbh murah..nak order online aku dah tak boleh tunggu..so gi la ke outlet di Cheras..berkejar time office hour..en zul pun ponteng kelas semata2 breast pump ni..dapat je kat office gak aku sterilize pakai terus..hahahaha...gelojoh kan..tau nape aku beriya2 sgt nak guna elektrik ni..aku hantar anak ke pengasuh umah orang..satu hari aku kena supply 30 oz susu...kadang2 berbaki 3oz..kadang2 habis semuanya..bayangkan aku nak kena buat stock sebanyak tu..kalau pakai manual mmg tak tidur malam la aku bersengkang mata pump 24jam sehari..


ok sekian dl entry terdesak utk kali ni...

No comments: