Saturday 13 September 2008

cerita ceriti

diam tak diam da 12 hari puasa...kejap tul rs..brg yg mak ayh aku pos lom smpi2 lg..ntah sempat ke tak aku pakai baju raya baru tahun ni..silap2 pakai baju lama je..uhuk..uhuk..tu la ritu diorg nk pos guna airmail aku tanak..sian kt diorg sbb mahal sgt..bkn skit brg aku..dekat 20kg..dekat rm1000 melayang..aku kira2 balik baik aku beli je brg2 yg aku minta pos tu kt sini..bknnyer takde jual kt sini tp mengirakan klu pos dr mesia lg murah..tu pun diambil kira klu pos dgn guna kapal laut..klu kira dgn airmail baik aku beli kt sini je..

sepjg 12hari puasa ni mcm2 menu en hubby aku masak..antara yg aku igt..nasi beryani..yg lain2nyer nasi putih dgn lauk pauk yg tak pernah berulang lg stkt ni..seb baik hubby aku kreatif..klu aku la yg kena masak agaknye dlm 1mggu mau 2-3 kali aku ulang lauk yg sama..ada dia wat ayam percik..ikan bakar..kupang masak kunyit..nasi goreng tuna pun penah wat gak..arini sbb aku da tak lalu nk berbuka dgn nasi..aku request pizza...home made pizza...sejak tau buat sndr ni mmg kitorg tak penah beli kt kedai lg da..klu tak dl sll gak beli yg ade promosi nyer..9pound utk 2 large size...tp time beli kena kul 8 mlm keatas je..luar dr waktu tu harga dia 1keping large 9pound...pizza ni da tentu la en hubby yg buat..aku tlng2 letak bahan je...hehehe..satu lg menu arini..sbbkn nasi smlm still byk lg berbaki aku wat la nasi goreng sotong + ikan bilis goreng tabur atas dgn telur mata kerbau..haaaa....menu nasi ni aku yg masak...ngehehe...klu aku yg masak da tentuyg sempoi je..errmmm...ade beli jagung td...igt nk wat bubur jagung..tgk2 santan plak habis...frust tul..aku da set tekak aku da nk mkn..tak ckp bhn la plak..kt sini puasa mmg jarang berkuih2...klu ade pasar ramadan aku tunjuk2 je kuih2 ni..nk wat leceh..tp klu da teringin sgt terpaksa la aku godek internet..sepjg puasa ni ade la beberapa jenis kuih yg aku da wat...penah wat samosa, popia pisang, kuih bakar tepung beras, errmmm..ape lg ek..

memandangkan tahun ni aku tak de perasaan nk wat kuih raya..aku ade la order kuih tart nenas dr salah sorg kkk yg wat jual tart nenas dia tahun ni..harga blh tahan la..25biji 3pound...aku amik 100biji..ari ke10 puasa dia ade deliver..tp sbb raya lama lg aku minta dia anto satu bekas dl..maknanyer 25biji..da mmg seperti yg aku jangka...bkn stkt sblm raya..mlm tu jg abis ditelan si Haziq..ade tggl 2ketul je..seb baik aku kontrol..klu tak mau tak sempat aku merasa...mana taknyer kkk tu anto sblm berbuka..da diadap je la dek Haziq..aku da agak dia mesti suka nyer..masa nk order tu konon nk order 50je..seb baik aku da leh predict..

ade lg lbh kurang 1jam20minit sblm berbuka..agak2 lg setengah jam nk berbuka nnt br aku nk goreng nasi..bhn sume da siap..sementara tu..ape lg..tgk2 gmbo org kt fotopages la..errmmm...best gak klu tgk ebay ni..hehehehe

1 comment:

fareesha79 said...

jgn lupa tgk fotopages qaisarah
http://nqaisarah.fotopages.com