Friday 5 September 2008

cerita sepjg 4hari di bln Ramadhan

Hari ke4 puasa..harap2 dpt le penuh tahun ni..memandangkan da berbulan2 aku tak de cuti...sejak pasang implanon..da masuk bulan ke6 da ni..hari pertama berbuka puasa di umh kak sue/abg taufiq..makan org masak mmg rasa sedap aje..alhamdulillah...awl2 puasa da dpt jmptn..ari ke2 kami plak mengajak org berbuka di umh..tak ramai pun..ajak haji sharul nizam dan kak farizah abg fadhil..masak spt biasa la..en hubby..aku balik dr skul sume da siap tggl goreng ikan dgn balut tortilas aje..menu utama berbuka hari ke2 dgn ade tetamu ni adalah nasi putih lauk ayam masak lemak cili api, sayur campur, ikan kembung goreng, sambal belacan dan ulam timun...side dish tortilas home made..ari ke3 puasa cuma wat nasi goreng tuna dgn sambal udang je..ari ni hari ke4 simple dishes tp the most favorite one..nasi putih, sayur lemak, ikan bawal goreng n sambal belacan..kami suami isteri mmg hantu lauk mcmni..skrg ni dgn haziq pun da berjangkit...

arini jg dgn rasminya hadif da blh berjalan agak lancar..dan leh sebut bbrp patah perkataan..papa..mama tu da lama leh sebut..skrg tambah vocab lg..abg dia pggl aba je..klu nk sesuatu tu dia akn ckp "nak..nak.." da leh tunjuk tummy klu ditya mana tummy dia..tp klu tya nose ntah mana2 je dia tunjukkan..kadang kt mata la..kt kepala la..ikut tangan dia je..tp klu soh tunjuk kt muka org lain dia leh tunjuk betul2 kt nose kite..skrg ni da makin kuat bergaduh dgn abg..suka berebut..

abg plak mcm biasa suka mengadap laptop/pc..website favorites: youtube (cite2 power rangers)..kadang leh adap sorg2 dlm bilik..asal tak de org kacau dia..lagi satu suka gak dia kt cbeebies..sume karakter dlm website ni dia kenal..ade gak aku terpikir nk belikn dia ps2 (2nd hand murah kt sini)..tp bile pikir punya pikir rs mcm melalaikan la plak..skrg ni dgn benda yg da ade ni pun dia da tak kisah kan sekeliling..tambah plak nnt klu da pandai ber PS plak..aku takut aku yg akan lg cpt naik darah dgn dia..

esok sesi sklh da bermula semula lps cuti pjg sempena summer..aku kena bw haziq register n lawat kwsn sklh baru..terpaksa la aku ponteng satu hari..nasib pun equipment di lab da ada org lain yg guna..takde la terasa bersalah sgt klu tak ke lab..lg pun ari jumaat adalah hari singkat pd aku..dgn tghari nk kena balik sbb en hubby solat jumaat...ptg plak kena kuar awl sbb en hubby masuk keje awal skit ari jumaat..sll aku gi skul pun utk wat keje2 di ofis..mmg jarang masuk lab..kadang tu ganti jg dgn ari sabtu..berada di tahun 2 ni mmg sgt memenatkan aku...tak tau la mcmne keadaannyer di thn 3 nnt..agak2 leh sesak nafas aku..

ape2 pun harap2 ramadhan tahun ni akn lbh baik dr yg lps2..n harap tahun dpn tahun terakhir berpuasa di sini..klu blh balik lg awal ALHAMDULILLAH..rindu nk bertarawikh jemaah di masjid..rindu pasar ramadhan (tak yah pikir lg nk masak ape utk berbuka)..

No comments: