Tuesday 23 September 2008

persiapan raya 2008

ramai tul yg balik ke malaysia bln 9 ni..mostly yg abis wat master..dan ramai jg yg blik utk smbt raya di malaysia..ikutkn mcm tak ramai je yg tggl nnt..aku agak raya kali ni tak semeriah raya yg lepas2..open house pun mcm tak byk je..klu tidak raya2 yg lepas kami kuar beraya dr pg raya pertama smpi pagi raya kedua br balik umh..pg raya kedua tu dlm kul 1-2 pg..kire da masuk raya ke2 la tu kan..hehehe..smyg ape sume kt umh org je..tp tahun ni tak tau la..ramai otai2 da blik mesia..sama ada blik for good or blik utk smbt raya je..waduh..mesti tak best..

aku tak de wat apa2 persediaan lg utk raya ni..dgn baju yg dipos tak smpi2 lg..most probably beraya dgn baju lama je la..kuih2 pun tak de satu pun yg aku wat..cuma order kuih tart je..smlm ada beli oat dgn cokalt..konon2 nk wat biskut oat coklat..tak tau le tercapai tak hajat aku ni..klu tak tercapai alamat jd mknn breakfirst je la oat tu..berangan jg nk wat biskut mazola..acuan kuih ros a.k.a kuih loyang pun ada..yg mak aku bw last year..tp mmg out of list utk jd antara kuih raya aku nnt..nk berdiri meloyang sensorg mmg malas..plng teruk sgt nnt mau aku tunjuk2 je kt asda..hehehehe...

insyaAllah klu sume ok aku sefamily akn beraya di rumah baru tahun ni..patutnyer arini isnin da dpt kunci..tp penyewa asal lom ready lg kot nk bg kunci kt kami..lom siap kemas la tu kot..hehehe..landloard yg sama dgn rumah yg aku sewa skrg...so senang la nk deal..sewa pun sama..75GBP per week..minta kurang skit tak dpt..umh baru tu nnt pun selang satu lorong je dgn umah aku skrg ni..ikutkn teori mcm senang je la nk angkut2 brg sume..tp ntah la..rsnyer mau patah tulang belakang en hubby aku sbbnyer pindah kali ni brg2 kami da byk..dl plng besar pun tv je..skrg ni..dgn sofa 2..wardrop 2..meja study..meja komputer..rak buku..washing machine 2 plak tu..tu lom kire buku2 yg berkotak2..buku2 budak2 ni le yg byk skli..mana tak nya tiap kali ke carboot 3-4 buah buku beli..ermmm...harap2 sempat le kemas umh baru tu nnt sblm raya..klu tidak alamat tetamu dtg dgn umh yg tunggang langgang le..

No comments: