Thursday 6 August 2009

alkisahnyer...

uisshhh..lama beno tak meraban kt sini...kenkonon bz le...bkn nyer ape..time mood nk menulis dtg time tu le si kecik dgn si besar ni nk kacau....sorg minta buka abcdefg, sorg minta buka cbeebies..walaupun laptop ada 2, pc ade 2 tp yg aku pegang ni jg diorg nk rebutkn....last2nyer baik aku tutup komputer buat keje lain..dr jahanam laptop aku yg br berusia tak smpi 4bln ni...sblm ni laptop aku yg 1st dibeli di malaysia da rosak dikejekan dek haziq...tak mo le pisang berbuah 2 kali...skrg ni kul 7 mlm..si abang tgh tdo..dr aku balik skul td kul 530 dia da tdo..sbnrnya jarang dia tdo petang..sll tu berjaga tgk tv main smpi kul 10-11 mlm br tdo..si kecik ni plak dok merengek2 suruh aku duduk...sit mama..sit mama..walaupun mmg aku tgh sit..ape yg dia nk aku pun maleh nk paham kan..wat geram jek...byk kali da aku kena dgn si hadif ni...ade skli tu pg2 buta kul 4 pg dia terjaga...dia tdo sblh aku...di suruh nye aku buka mata...menjerit2 suruh aku buka mata..."mamaaaaaa bukak mate"..gitu la ayat dia lbh kurang...da aku tersembul biji mata dia dok melalak2 lg suruh buka mata..yg sakit atinyer dia dok pejam mata..ngigau le tu..mcm2 kerenah si kecik sorg ni...cakap da byk skrg..ada yg clear ada yg aku tak brp nk faham kadang2..tp klu dia wat ayat tu leh la tangkap apa yg dia nk smpikan...

mggu lepas haziq tak brp sihat...satu malam tu tibe2 je dia duduk bwh meja dok nangis sorg2...bila ditya katanya sakit kepala...tak lama pastu suhu badan dia naik..bg mkn paracetamol...mlm tu mmg tak lena tdo le aku berdua dgn en zul...lap2 kan badan dia dgn towel basah...mujur le haziq ni klu sakit senang nk jaga..suruh dia minum air masak byk2 dia ikutkn je..nk baik katanya..tak bg pakai selimut tdo pun tak berbaju sbb da panas sgt badannyer...da nk pagi tu aku selimutkn dia sbb da kebah demamnyer..tanak dia..dia ckp nnt demam dia tak baik2 kang...pastu siang nyer muntah2..demam pun on off...masuk ari ke2 aku da cuak bila baca paper ade kes kt mesia yg meninggal sbb virus H1N1..budak tu umur 21thn...puncanye demam tp tak dibw ke hospital...mula le aku jd tak senang duduk..nk wat keje kt skul pun tak tenang..dan2 tu jg aku call mary potter (klinik yg jaga kitorg)..blh plak time tu kul 1245 dorg da tutup..ari khamis klinik buka smpi kul 1230 je...punyer la hampeh...cari2 kt website pasal swine flue...dpt le call helpline swine flue..dia amik details n symptoms sume then katanya nnt akan ada doctor call aku utk confirmation...lheeeee....aku igt aku da ckp dgn nurse ke doctor ke da time tu...ok la aku pun tggu la call dr doctor plak..tak lama dlm 15min tggu doctor caroline call...skli lg dia tya apa tanda2..aku pun cerita dr A smpi Z...then dia suruh aku pg klinik yg edarkan antiviral..katanya aku tak blh bw haziq pg skli..hya org yg takde tanda2 kena flu je blh gi amik means aku le tu...aku tya tak yah bw gi klinik or hospital ke..katanya amik antiviral tu dl..klu pas abis satu course 5hari antiviral tu masih lg tak baik2 br jmpa doktor...kecempereng...gitu plak...petang tu aku balik dr skul awal..nk gi amik antiviral..

da dpt ubat tu aku tak bg pun kt haziq sbb kata doktor kt klinik tu antiviral ni akn bg effect yg menambahkan org tu rasa sakit...cthnyer klu dia mmg da muntah dia akan muntah lg teruk pas amik ubat tu..tu satu..satu lg bila aku belek2 ade gelatin la plak kt ubat tu..mmg le blh buang kapsul tu n amik serbuknyer je..tp malas le aku...dan aku tgk haziq pun da tak demam..takde muntah2...cuma batuk2 je...aku menganggapkan dia cuma kena virus biasa je...bkn H1N1...Alhamdulillah skrg ni dia da ok..batuk je la tak baik lg...

byk benda nk dicerita sementara ada mood ni...antaranya:
1) birthday hadif 16july yg lepas. wat mkn2 kt park jemput member2 dlm 20 family...
2) camping di Wales baru2 ni...

tp nnt2 le...nk wat keje lain plak..

2 comments:

fareesha79 said...

banyak betul cerita ko...aku dah ambil award dari ko

-dal- said...

hehehhe.. tak tahan ayat kecempreng. Aku pun demam dah seminggu tak baik baik. Suspen jer takut swine flu.