Tuesday 18 August 2009

update

arini satu2nyer senior dari mesia yg satu department dgn aku da angkat barang masuk kontena..20hb khamis balik mesia...da takde geng satu department..takde plak tahun ni dengar2 ada org nk register kimia kt sini...yg ada chinese 2org tp dorg pun sblm aku tau diorg tu malaysian takde pun nk tegur aku...sbb ada event kt department aritu br aku tau dorg yg aku sll nmpk tu mesian rupenyer..

ari rabu ni kena bw hadif daftar nursery..appoinment kul 130..seb baik plan asal nk ke kilang Q.A di Birm terpaksa dicancelkan sbb blh plak kilang tu tutup utk 2mggu summer break..malas tul dorg ni..da rugi customer penting tak dtg...

keje lab 2bln ni sgt slow..nk dptkn result susah ya amat..mcm2 hal..alat kejap2 rosak la..kejap part ni kena ganti..jap gi br nk start experiment part lain plak rosak..yg nk mengganti part tu kena technician workshop yg buat..mcm biasala dorg..pg bgtau petang br dtg repair..tak siap esok sambung..apa nk buat nasib aku yg guna alat yg umurnya hampir 20thn..heavy use plak tu..harap bertahan la smpi experiment aku yg terakhir..

haziq da 1mggu tak pakai diapers malam...mmg dia minta tanak pakai sbb time gi camping aku bgtau kawan yg baya2 dia sume tak pakai..aku train dia dgn cara pakai kan diapers 3mlm berturut2..aku ckp kt dia pagi2 bangun tdo tunjuk kt mama diaper kena wee wee tak...1st day bangun2 pagi jerit kt aku..aku yg terlupa ni terkejut igtkn nape...rupenyer nk tunjuk diaper dia xde spot...umur da 4thn setgh br fully stop pakai diaper...hadif ni xtau la bila nk start potty train..haziq dl start masa 2thn 6bln..time hadif 2thn 6bln nnt time winter...mau aku postpone time summer br train..

mggu ni jumaat atau sabtu kite da start puasa...harap yg terbaik ramadhan kali ni..nk terawih sebyk yg blh..nk bykkn baca quran..harap2 ramadhan terakhir di UK ni...da 4thn puasa n raya di sini..rindu nk rasa kemeriahan puasa n raya di mesia..

1 comment:

kak cahaya said...

cedihnyer bila sebut pasal raya kat uk ni...rasa cam dah lali pon ada..malam raya ngan pagi raya mmg sayu sangat..sbb teringat..kesibukan org kampung tgh rebus ketupat..tp bila kawan2 dah datang ilang kejap rindu tu..
tu la kan...Q.A tu nape la tutup...rugi tau customer yang kaya nak datang ni....hu hu hahahhaha...