Friday 29 January 2010

emak di sisi... :-)

Alhamdulillah mak da sampai tanah British ni utk yg kedua kalinya...mak selamat mendarat 24jan2010 jam 9.50mlm waktu UK di Stensted Airport dgn Air Asia..tp hya dpt jumpa peluk cium mak pukul 1130 mlm..aku gerak dari umh dlm kul 730 siap2 beli 2 ekor ayam kt Pepper n Salt utk makan lepas amik mak nnt..sbb agak2 mesti mak lapar bila smpi...patutnya smpi awal sbb ikutkan dlm tak smpai 2jam setengah nk ke airport..tp mcm2 hal jd kt tengah jalan..jalan tutup utk improvement la..divert jauh plak tu...da tu ada accident lg kt jalan yg da di divertkan tu..org sini klu accident sikit pun siap leh pnggl kete polis smpi 4-5biji..lastnya smpi airport dlm kul 1030..tggu punya tggu mak tak kluar2..alih2 dpt phone call dr UK Boarder tya pasal mak..mcm2 soklan..watpe mak dtg sini la...nk duduk sini 6bulan wat per la..tya aku kt sini wat pe..ada anak brp org..suami keje tak..kt mesia ada adik beradik tak..adik keje apa kt mesia..ishh...byk la..last2 nyer aku tya dia ada apa2 masalah ke klu mak nk stay dgn saya kt sini utk 6bln tu..seb baik awek tu ckp OK..tak de apa2 masalah...lepas dpt phone call tu lama jg tggu mak smpi tgk2 mak dok tarik beg 15kg+7kg+handbag yg dekat 2kg..sian mak..dgn tak pakai troley nyer tarik beg yg berat2 tu...da tu beg yg 15kg tu mak bw beg biasa jek..bkn beg ada roda tu sbb beg ada roda kata mak wat rugi kilo..beg aje timbang da 2-3kg..huhuhu...2-3kali tergolek beg2 tu kata mak..Alhamdulillah sumenyer selamat n barang2 pun takde yg kena buang..

ni skrg mak tgh adjust timing..arini ari ke4 nmpk mcm da ok sket..siang tdo 1jam jek kata mak..mlm ni kul 930 br tdo..tu pun jenuh aku suruh tahan mata sbb klu tdo awal nnt mlm da tak leh tdo..lg satu tgh dok adjust sejuk..even duduk dpn heater pun dok rs sejuk...nasib jg la tak sejuk mcm masa winter ritu...yg tu aku pun rs mcm nk peluk heater..harap2 mak cpt leh adapt dgn keadaan kt sini..

3 comments:

fareesha79 said...

mcm org pergi haji juga. waktu berubah. kelakar aku baca mcm2 dia tanya. saje je kot. macam soalan interview.

yanticomel said...

wah..jeles aku farah...
masa aku mak aku smpai dulu,
x sempat2 nak adjust masa tido daa..
dah x sabo2 nak kuar ammar..
awal 2 minggu lebe plak tu..
hehehehe..

hmm..mesti ko lagik bersemangat buat keje kan sbb mak ko dah ade kat sebelah..

tang soklan tu..
strict jugak ek uk..
jerman xde la gitu, cuma kalo dah terrrmasuk dalam kawalan kastam ke..jenuh la kene punggah barang.
syukur la mak ko ngan barang2 seme tu selamat.

mesti mak ko sungguh2 bawak seme barang tu,
utk anak kesayangan dia kan...hehehee

zafwah said...

huda: aah byk songeh tul kastam ni..lepuk br tau..

yanti: masa mak aku dtg 1st time dl ok jek tak kena byk soal pun..dtg tunjuk tiket utk 6bln gak..agaknyer ikut pegawai dia yg check..masa tu pun mak aku tak sempat2 adjust time tdo sbb ari mak aku smpi mlm tu aku masuk labor room..tgh contraction aku leh gi amik mak kat airport..seb baik tak terburai kt airport..