Saturday 16 January 2010

birthday dan kepulangan

Alhamdulillah ada masa sket utk diri sndr pagi ni..(pagi ape da dekat kul 12 tghari da ni)..budak2 berdua kt bawah tgh layan cter ape ntah...skrg ni tgh tggu en zul blik dr tolong angkat barang masuk kontena sorg lg member malaysia yg da nk blik for good..kali ni turn kak nora and family pulak balik..harap2 turn aku dlm tahun ni jg la mudah2an...

byk yg jadi dlm masa sebulan aku tak update kisah hidup aku satu family kt blog ni..byk pahit manis nyer..yg aku blh share kan kat sini baru2 ni 14hb Jan adalah hari lahir yg ke5 putra sulong aku Amirul Haziq (pemimpin/amir yg bijak..insyaAllah)...rs macam br jek celebrate birthday dia last year..ni da celebrate skli lg...on the day kitorg just bg coklat kt class mate Haziq di Radford Primary School..malam plak lepas aku balik dr school kami satu family gi makan kt kedai Turkistan dgn bawa sebiji kek Manchester United yg da dibeli kt Asda 2hari sblm..plan utk makan besar nya nnt2 la dl..i'Allah ada rezeki wat la makan2 pnggl kawan2 haziq..

tp kisah plang sayu aku dpt sehari sebelum hari lahir haziq...13hb Jan petang waktu UK aku perasan status salah sorang cousin aku di facebook bgtau wife kepada sorg lg cousin aku meninggal di HKL sbb accident..terus aku tersentap..masa tu aku kt school lg...terus call hp mak sbb call umh takde sape yg pick up..dpt je call br tau mak da dekat KL tgh tggu jenazah diuruskan di bilik mayat HKL utk di bawa ke kampung halaman arwah di Terengganu...cousin aku yg lelaki tu pun agak teruk cedera nya..tulang dagu patah n luka kt muka pun teruk smpi kena 71 jahitan..dorg berdua suami isteri dlm perjalanan nk ke tempat keje dgn motor pagi2 n kejadian jd dlm kul 730 pg..dr cerita cousin aku tu dia terlanggar kereta yg rosak parking kt tepi jalan...arwah wifenye tak de luka luaran cume calar2 n lebam2 sket..tp ada pendarahan dlm otak yg buatkan dia koma dr mula kejadian smpi akhir hayat dia..arwah meninggal dlm lbh kurang kul 11 mlm hari yg sama..

yg plng sdih sbb cousin aku ni ada 2org anak yg masih kecil2...sorg 5tahun n sorg lg 11 bulan..masih menyusu badan..aku tak dpt bayang kan perasaan cousin aku tu..kurang dari setahun dia kehilangan dua org kesayangan..tahun lepas 1mggu lepas arwah ayah aku pergi mak cousin aku plak menyusul..dgn anak2 yg masih kecil...aku sll doakan dia kuat utk terima dugaan berat ni..dpt bg perhatian pd anak2 yg masih belum mengerti apa2..cuma mungkin masa yg diperlukan..."Ya Allah kuatkan la hati hamba2 mu ini..jangan lah Engkau turunkan ujian yg tdk mampu kami tanggung.."

3 comments:

jijah montel said...

innalillah.. sedih baca pasal cousin ko tu..

by the way.. happy birthday to haziq.. moga panjang umur dan jadi seorang anak yang bijaksana :)

kak cahaya said...

sedeynyer aku....tetiba je teringat...masa kita juga makin dekat...udis drmskin pendek..
apa lg yg kita nak kejar?...
marilah kita sama2 memperbaiki iman....
innalillahiwainilaihirajiunnn...

SevenDrops said...

Salam Farah...


Sayunya cerita... kesian sikecil... mudah-mudahan tabah hadapi ujian Tuhan.. Ya Allah lindungi kami semua...