Sunday 7 August 2011

update puasa

Khamis puasa ke 4...petang time nk amik wudu' utk solat asar perasan ade bleeding lg..tp still bkn fresh blood. suspend kali ni lbh dr yg 1st time masa 32weeks aritu sbb ni da mggu ke 37..dah blh jd indicator aku dah nk bersalin..tp takde sakit ape2..so aku puasa jg..kebetulan aritu mmg plan mkn kt luar jek..lepas solat maghrib siap2 kt umh kluar berbuka n terus ke hosp putrajaya sekali lg..check sume doc ckp false alarm..jln blm buka..n doc suruh balik jek..selamat tak kena tahan wad..dengar2 pun wad time tu penuh..2katil satu bilik pun full..

diingat2 balik ari khamis tu schedule aku full..dari pagi kul 845 smpi 145 meeting..berenti solat zohor jap pastu 230 smpi 5 sambung meeting lain plak..duduk jek dr pagi smpi petang..sll klu kt office aku akan baring2 dlm 1jam..mungkin tu jd sbb kluar tanda2 tu..

cerita bab puasa..aku still mampu lg puasa even dah mggu ke 37 pregnant ni..penat tu jgn ckp la..bile dah petang jek mmg tak mampu dah nk buat apa2 pun..blh terbaring jek tggu masa berbuka..nasib baik dpt en suami yg sgt2 memahami..dia la yg sediakan juadah berbuka..aku blh gak tlng sket2 kt dapur..pastu kepala rs berpinar2..tlng sket2 tu pun kena buat sambil duduk..kadang fikir tak sabar plak nk balik kampung cpt2...tak yah en suami bersusah payah kt dapur..

haziq pun stkt ni puasa penuh lg..bangun sahur pun senang gak..cuma ada skli tu dia terlupa..hadif mkn coklat dpn tv dgn dia2 sekali termakan..sempat abis sebiji..masuk yg ke2 aku terperasan..terus aku yg dia marahnyer..ckp nape mama tak igtkan haziq..rs bersalah la tu..hihihi..

hadif plak kt tadika cikgunyer bgtau klu time minum pagi tu diajak makan dia ckp yg dia puasa..tp time lunch tu tak payah diajak..dia yg serang dl..time sahur klu tak dikejutkan pun dia akan ngamuk2 marah sbb tak kejutkan dia skli..kadang kesian gak nk kejutkan sbb kul 7 dah kena bersiap2 nk gi tadika plak..sllnyer dorg ber2 tak tdo balik lepas sahur n solat subuh tu..terus berjaga smpi time nk kena bersiap gi sekolah..mak bapak dorg yg smbng tdo pas subuh..dpt setengah jam pun jadik..teruk yek..

ok la..nk cari resepi masak lemak tempoyak ikan keli..tekak teringin nk mkn masak tempoyak plak..

2 comments:

kak cahaya said...

hahaha..sronok dgn kerenah anak2 berpasa ek...hai la hai..untung cik abg ringan tangan...sekurang2 nya kita rasa diri dihargai..elbih2 mengandungkan zuriat dia kan...bertuah dan bersyukurlah kita termasuk dalam golongan yang Allah beri nikmat dunia yang membahagiakan...semoga selamat bersalin

KesahKu said...

farah..
huhhuhu...jenuh aku tgk ko yang sarat nih...
untung lah en somi rajin tulang.
kalo usop..kedai aje la jawapnye.
hehehehhe...
eh..aku thn ni, raya turn manjung...
nak g jenguk ko la skli ngan bby tu..
nak no phone...
ni...no aku ek. 012 7121375.

jaga diri baik2..semoga selamat dan dipermudahkan segalanya...amin...