Thursday 25 December 2008

cerita dihari cuti xmas..

rini khamis xmas day..takde ape2 aktiviti selain ngadap tv dgn internet..sian haziq kebosanan..sejak cuti sekolah ni takde lg aktiviti yg best utk dia..aku da start tak gi skul dr semalam..keje sume da siap..2nd draft report da submit kt boss ari selasa..lab pun da berbungkus sume instruments..mmg lab aku kt sini asal cuti pjg je alat2 sume kena balut dgn plastik...takut klu2 ada yg bocor so alat2 sume selamat le konon2nyer..da mmg keje aku dgn alat je..klu da alat berbungkus mmg tak yah masuk lab le..bagus gak..leh rilex2..tp sbnrnyer risau gak ni..boss janji nk bg balik report yg dia da baca 27 ni..ari sabtu ikutkan..klu byk corrections nyer jenuh jg aku tak leh nk joli2 katak lg pastu..harap2 tak le byk nk kena tambah2 klu ade pun..

nk citer pasal hadif..da dua hari sejak ari ari rabu ptg dia kena cirit2 n muntah2...mula2 kena dia muntah atas meja mkn..masa tu aku br je pas suapkn nasi kt dia..pastu dia mkn cereal balance haziq..pastu aku mkn clamentine dia minta nk mkn jg..lom sempat masuk mulut clamentine kt tangan dia berhambur segala isi perut dia atas meja mkn..da menjejes2 smpi atas kerusi n atas karpet yg br sesgt aku vacuum..aku igt pasal dia mkn byk sgt..so tak dek la risau ke ape..cuci meja kerusi dgn lantai smbl mulut membebel hadif kuat makan..asal org makan ape aje dia ckp nak..nak..nak..

pas zul balik keje kul 8 tu aku ajak gi asda beli brg2 dapur..maklumle cuti xmas nnt sume kedai mesti tutup..takut plak aku anak beranak kebulur tak de mknn kt umh..tgh sedap2 memilih brg zul bgtau hadif muntah atas troli..abis jaket dgn sluar dia..troli pun kena gak..zul bw dia gi toilet bersihkn..aku dgn haziq duk tggu kt luar je..smbl tggu tu aku takdek pun belek2 barang sbb tanak zul tercari2 aku nnt..so menonong jek la kt luar toilet tu dgn troli brg2 nyer..punye lama aku tggu kt luar tu rupenyer zul basuh sluar hadif yg kotor kena muntah tu..da tu tanak bg hadif pakai suar basah2 dia keringkan dgn blower..nk ngeringkan tu bknnyer kejap..mmg patut le aku da rs berbulu jek tggu dia kt luar..byk proses rupenyer nk bg hilang kotor muntah hadif..

mlm tu plak haidf smbung muntah2 lg..lg teruk dia start cirit birit skli..mlm tu tak lena la tdo aku dok kisah kan muntah dia..sbb kn dia tdo sblh aku so muntah dia kena gak le kt aku..siangnyer keadaan xberubah..mkn pun dia tanak..aku tak bg susu sgt da..bg dia miunm jus, air masak dgn air garam utk elak dehydrate jek.. seb baik dia nk minum..sbb kn dia xmkn aku bg dia coklat dgn aiskrim cone..skrg ni makanan sume dia nk pegang sndr..tanak org suap2..so eskrem tu dia le pegang..tp klu aku minta dia suap kan..tak kedekut..

arini hadif lom baik2 lg..muntah da kurang..tp asik cirit2 je..mlm td lg teruk dr mlm sblm tu..mlm td berak 4kali yg siap tembus..1st time kul 130 mlm..mula tu aku dengar dia men cerettt...pastu aku terasa lengan aku panas jek..trus buka lmbu tgk abis satu bajuk dgn sluar dia da kuning2 kena taik..kebetulan dia tdo tgh2 antara aku dgn zul..trus le aku kejutkn zul skli sbb takut air cirit dia terkena kt byk tpt lg..da tgh2 mlm bersalin cadar keje aku..2nd time pun bocor gak lg..pastu siap muntah..tdo aku mmg tak lena mlm td..smpi ke subuh 4kali dia cirit n skli muntah...pg tu kul 11 br aku bangun tdo..kepala berdenyut2 jek..

errrmmm..harap2 hadif cpt baik le..sbb esok ade projek besar..nk gi tabur duit kt junciton 28 igtnyer..boxing day..minta2 le brg murah2..leh le beli skit2 tuk bw blik mesia ape yg patut..

nk layan haziq plak le..sian dia asik tgk tv jek arini..

No comments: