Sunday 28 December 2008

rumah sakit..

masih bercuti..ari ke5 tak ke skul..dikala mat2 dan minah2 saleh sibuk meraikan xmas dan yg x menyambut xmas plak sibuk ber shopping sakan sempena boxing day pd 26/12 yg lepas..aku terpaksa ber quarantine je di rumah...sblm ni hadif menghidap winter bug yg menyebabkn muntah dan cirit birit tak henti2...kali ni terkena plak kt haziq...mlm 26hb aku da siap2 iron baju dgn tudung tuk kuar esoknyer..pg2 boxing day aku bangun awal sbb nk kluar bershopping di junction 28...plan asalnyer nk la beli brg2 skit tuk bw blik mesia..ikutkn tahun dpn tahun terakhir dpt merasa boxing day ni..tp bangun2 je pg kul6 tu haziq ckp dia sakit perut..pulak dahhh...aku dpt rasa mesti da kena jangkitan winter bug dr hadif ni..tak lama pastu dia start muntah2...tak sama macam hadif..haziq kurang cirit birit...terpaksa bekal kn dia bekas muntah sbb da tak sanggup nk baasuh karpet, cadar yg terkena muntah..da teruk mcmtu abis segala plan kuar utk mengabiskn duit terpaksa di cancel kn..rumah da jd rumah sakit..kesian tgk haziq..mkn pun xselera..minum air je..dan asik tdo je..

smpi arini 28hb still lom baik2 lg..leh start mkn skit..pg td dpt le cereal satu mangkuk..da kurang muntah2..arini br skli pg2 td..tak sempat sediakn bekas..dia hamburkn segala yg dia mkn pg td atas lantai..da la umh penuh karpet..sabar je la..

masa aku tg hsuapkn haziq cereal pg td hadif pun sibuk nk jg..tp bkn nk aku suap..dia nk buat sndr..selagi tak bg selagi tu la mengamuk2..susah betul si kecik sorg ni..kehendak dia klu tak diturut mmg payah,..silap2 dihantuknya kepala kelantai..mcm semalam..aku tutp pintu sbb tak larat nk nyusu kn dia jr sepjg hari..bg botol pun dia nk dgn mama dia jg..masa marahkn dia tu, aku tutup pintu bilik biar dia dgn zul je..aku duduk dlm bilik satu lg dgn haziq..tetiba zul masuk tunjuk hidung hadif berdarah sbb dia hantuk kn kepala atas lantai..geram tul aku..smpi mcmtu skli..mcmne la nk hilangkn tabiat buruk si kecik sorg ni...

No comments: