Monday 19 January 2009

besday celebration

haziq dan hadif..hadif yg beriya2 skli nk tiup lilin tu..

smlm aku sekeluarga wat mkn2 sempena meraikan hari jadi haziq..sj lewatkan sbb nk tggu weekend br ade org nk dtg...klu idak..mkn sensorg le gayaknyer...sambutan kali ni agak beriya skit dr yg lepas..mau tidak nya..dr sabtu mlm tu aku da pulun masak sensorg kt dapur..mlm tu aku wat pajeri nenas dgn kari ayam..rendam pulut dgn kunyit..utk wat pulut kuning..1st time dlm hidup wat pulut kuning..kurang menjd sbb pulut kt sini cpt masuk air..bila kukus sekejap je da lembek..so moral nya lain kali tak yah rendam lelama..sejam pun org2 sini kata da ckp..tu klu guna beras pulut sini le..klu mesia nyer org kata mmg kena rendam lama..ntah apa beza nya antara beras pulut sini dgn beras pulut mesia aku pun tak dpt le nk pasti kan..sblm tdo mlm tu aku siap2 gantung banner..tiup belon bagai...da dkt kul 1 br aku tdo..ooo..lupe..mlm tu aku jamu mak busu, mummy dgn hayat mkn nasi beryani..dlm kul 10 lbh gak kot br anto diorg balik apartment..sblm anto diorg balik gi lab jap off kan experiment aku..

bangun pagi ahad tak de la awal sgt sbb da penat mlm tu..dlm kul 8 br aku start masak balik...1st kukus pulut..then tempe berlada..campur skli kacang dgn ikan bilis..da tu ayam dgn kambing aku serah kan kt zul...sbb dia nk wat yg lain2 tu..aku cuma sedia bahan je..nk sediakan bahan pun makan masa..sbb nye si tukang masak tak decide nk masak ape..last2 nyer kul 10 lbh br start masak..tu pun wat ayam masak kicap dgn sup kambing..susah2 sgt mencari idea kt internet bagai..so pas siap tumis utk masak kicap version jawa..rebus sup pastu tggl kan je atas api..kitorg kuar gi beli kek..time tu da kul 1130..jemputan kul 130..tggl lg dua jam..meja aku da setup awal2..banner plak tertanggal..mana tak nyer..hadif bangun je pagi tu gi tarik2..angin gile aku..mlm bersengkang mata menggantung banner..pgnyer musnah sekelip mata..

antara hidangan utk tetamu..pulut kuning tak interframe la plak..
banner yg separuh mati aku nk menggantungnya..huh..

da siap beli kek gi Curry's ambil balik camera kitorg yg anto utk service..seb baik siap on time..klu tidak bergmbo dgn compact camera je la..da tu aku balik umh siap2 kn ape yg patut lg..zul gi kedai cari makanan budak2..jemputan start smpai kul 130..tak ramai yg aku jemput...7family semuanya..family kak nita/abg zul, family kak farizah/abg fadhil, family wan rukaida/zulwaqar, family rose/nizam, family kak sue/abg taufik, family kak zalinah/abg romzi n family nizam/mazlina..nizam/mazlina tetamu terakhir sbb diorg ada hal lain sblm tu..busu, mummy dgn hayat pun ada gak..terima kasih pd sume yg dtg memeriahkn majlis n hadiah2 yg best2 yg menyebabkan haziq tdo lewat mlm tu dok mengisah kan hadiah2..

antara tetamu yg hadir..ada yg da balik time ni..

arini..isnin..haziq da start masuk full skul..sllnyer dia gi skul start 1230 smpi 330..tp arini sbb dia da genap 4tahun dia da leh start dr pg kul 9 smpi 330..yg lecehnyer tghari zul kena gi amik utk lunch di rumah sbb kami pilih utk bw blik lunch time..blh je klu nk lunch kt skul tp nk kira 2pound lbh sehari mcm tak baloije dgn apa yg haziq mkn...errmm...tp tak tau la pasni klu zul nk tukar plak ke..nk biar dia lunch kt skul je ke..aku tak kisah pun sbnrnyer..klu dia nk lunch kt skul sbb da bgtau kt pengurusan yg haziq ni makan yg halal..skul sini pun ada cikgu muslim yg control..so ikutkn ok je..klu bw balik mkn kt umh pun utk 45 min je..pastu da kena anto blik..tp yg senangnya.,.zul kt umh hya nk kena layan hadif jek la..sian hadif...takde kwn gaduh time siang..hihihi..

No comments: