Saturday 10 January 2009

IRMG - University of Oxford

ari ahad yg lepas aku ke Oxford utk menghadiri seminar "Inorganic Reaction Mechanisms Group" yg ke 39..kali kedua aku mengikuti seminar ni..kali pertama tahun 2007 di York..masa tu aku br beberapa bulan mendaftar sbg PhD student di sini..dan masa tu aku bw satu family utk temankan aku..tp tahun ni terpaksa tggl kan diorg..byk sbb..satu da pernah ke oxford sblm ni..dua sbb aku da ada colleague perempuan yg aku jangka berkongsi bilik dgn aku..tiga tanak zul n anak2 bosan duduk di bilik hotel klu diorg ikut skli sbb seminar tu dr pg smpi ptg..n ptg pun da gelap time tu..

tahun ni aku bw poster utk dibentangkan...tajuk poster "Photocrystallography and Solid State Spectroscopy"..dlm research group aku, 5org yg join...termasuk the boss 6..

group photo excluding the boss...khuong, james, madeeha n tim

aku ke oxford dgn train bersama dgn 4yg lain..ptg lepas sesi pertama conference kami check in di Keble College..da check in br tau rupanya kami menyewa satu bilik sorg..dgn takde internetnyer..madeeha yg diharap jd teman sebilik plak dpt bilik yg agak jauh dr bilik aku..tp nasib jg la aktiviti penuh..mlm pertama kluar mkn di restoran italian..tu pun slps hampir setgh jam berjln mencari restoran yg sesuai..mlm kedua plak ada dinner conference..blik bilik da dkt kul 11 mlm..da smpi bilik tu tdo je la nk hilangkan bosan..

kali pertama tggl kan hadif yg masih menyusu badan..malam je mesti terigt kt dia..boleh ke dia tido mlm ni..sbb mlm dia mmg sll dgn aku je..jarang bg susu botol mlm2..3hari 2 mlm mmg terasa sgt le panjang..dlm hati igt nk balik je..pasni klu kena kuar kawasan lg mmg tak leh tggl kn diorg lg..


No comments: