Saturday 17 January 2009

haziq..ampat tahun laaa...

birthday boy..amirul haziq

14 Jan (Rabu) yg lepas genap putera sulung zulfarah berusia 4 tahun..cpt rs nya masa tu berjln..tup2 da besar da ank sulong kami..da pandai byk benda..ckp nya yg tak pernah pelat sejak pandai berckp..skrg ni da byk berckp dlm english berbanding melayu..betul la pepatah org tua2 mekentur buluh biar dr rebung nya..sekecil ini pegi sklh yg hya 3jam sehari selama 1tahun da byk perubahan yg aku sedar..vocab yg makin bertambah saban hari..da pandai susun ayat yg betul..kadang2 tu lintang pukang jg..melayu pun lintang pukang sbnrnya...yg patut di depan jd di belakang..lawak pun ada kadang2..tp pakar2 ckp klu nk didik anak jgn diketawakan klu si kecil tersalah..betul kn je..aku ni jenis yg kurang disiplin..kadang2 tu aku gelakkn jg..kesian ank aku dpt mama yg kurang suku..hihihi..

mggu sblm 14hb tu haziq asik bertya bila besday dia..dr next month ke next week..da smpi next week dok kira dgn jari plak lg brp hari..sepjg 2-3 mggu asik itu je la yg dia tya kn...sbnrnya aku tak plan utk wat sambutan apa2 pun sbb mggu bekerja..so ari selasa zul tya kn pd cikgu kelasnya apa yg blh dibw sempena besday haziq esoknya..cikgunya tanak makanan yg dimasak dirumah...klu di beli mesti yg healthy food..susah jg nk fikir apa yg patut di beli..lastnya kami ke asda beli grapes hijau 2bekas dan buah zaitun kering 2 bekas jg..harap2 budak2 mkn le buah zaitun tu..aku beli kn jg tag birthday boy utk dia pakai masa di sklh nnt...suka la dia..tu je la yg dibelek..

aku ke school mcm biasa 14jan tu,..tp dlm kul 2lebih da blik sbb nk carikn hadiah utk haziq di toyrus sblm dia kluar sekolah kul 330....belikn dia set mainan ninja turtle dgn superman..sbb xde kek so terpaksa la beli 2hadiah..ganti kn kek..

besday boy dgn hadiah2 yg meng excited kn dia..

plan nk wat mkn2 ari ahad ni..insyaAllah..wat simple2 je..kebetulan busu, mummy ita n hayat ada kt sini..hayat akn study di nottingham trent university..diorg smpi 15hb mlmnyer..tdo diumh aku utk 1mlm dan smpi 20hb diorg menyewa apartment..tu yg aku pun tak pasti lg nk wat mkn2 or x esok ni...takut diorg ada plan...errmmm...harap2 menjd la..

dgn salah sorg assisstant cikgu yg seksi lg pemalu...kuikuikui..

haziq dgn kwn2 kt sklh...




No comments: