Wednesday 10 June 2009

baru ku tahu...

skrg ni mood wat keje kt umh mmg sgt memberangsangkan (cewah ayat!!!!)..bkn sbb apa..aku br jek dpt tau rupa2nya ada cara klu nk access komputer kt ofis melalui komputer kita kt umh..remote desktop connection (RDC) nama benda alah tu..pesal la br skrg aku tau kewujudan program canggih ni...yg syok nya apa je yg aku wat kt ofis leh wat kt umh dgn guna program ni..contohnya la kan..klu nk cari journal kitorg kt uni sll guna scifinder scholar yg limited utk komputer uni je..sbb kn ada program RDC ni aku leh cari journal dr umh..dan biasa nya journal2 hya leh di access melalui uni komputer gak..means kompter yg register dgn uni..sbb kn leh guna RDC ni gak aku leh dptkn journal yg dilanggan uni..mmg sgt2 bagus..skli lg..bak kata sorg kawan pakarIT kt Notts ni..da thn 3 br tau...


skrg ni aku guna kt laptop window xp...aku nk try kt laptop baru aku yg guna linux plak..tp lom berkesempatan lg nk bw laptop tu ke skul nk minta tlng IT tech kt skul tlng cari kan sbb linux tak sama mcm window biasa...klu blh dgn linux tu lg la aku suke..balik Malaysia nnt pun kot2 thesis tak siap lg leh wat keje dr sana je...*harap2 nyer balik mesia nnt da siap sume la..

ok...nk smbng wat keje..slides utk colloquia lom siap lg..byk benda yg nk kena wat lg ni..

2 comments:

kak cahaya said...

lorrrr....mati aku tak tau ni blog ko farah..slalu nampak zafwah ni kat memana...tapi tak tau ko punya.....ya ampuunnn..asik tgk fp ko jek..dah ler tak berupdate...kalo aku tau lama aku ziarah ko kat sini....
remote desktop...aku yang tak elajo ni pon tau ..sbb slalu tgk laki aku pakai..pehal ko leh tak tau...kalo dari first year ko dah tau..mesti byk keje yang dah siap...hehehe....
byk lak cengkadak..nak soh guna aku tak reti ler..tp aku tau ler kewujudan mende remote desktop tu

zafwah said...

kak yati...da ramai yg tau pasal blog aku ni..pesal ko lmbt..bkn ke ko sllnyer yg 1st dl tau apa2 pun..fp aku tu zul da amik alih..dah kllu dia yg amik alih alamat tak berupdate le..busy house husband la kata kan..hihihi...

tu la aku rs pun klu dr 1st year aku tau pasal remote desktop ni mesti aku da abis phd da...hahahahaha...