Friday 12 June 2009

tepu dan aku...

jam da kul 12 tgh mlm...nk tdo ke tak nak..nk tdo ke tak nak...mata lom ngantuk..keje banyak..tapi otak tepu..da tak leh nk pikir...slides utk talk yg tggl lg 10 hari pun tak siap2 lg..da tak leh nk wat..otak jem..mcmne ni..lastnya ngadap blog..dgn harapan jap gi otak berfungsi balik..tak dpt berfungsi penuh separuh pun jd le..nk share sket citer pasal aku...kot2 ada yg tak betul2 kenal sape aku kan.,,ceh mcm ada sgt org nk kenal aku..gasak le..aku nk cerita gak..sape nk tau baca...sape tanak tau ada button pangkah kt bucu atas kanan yg kaler merah tu sila tekan ye..

aku ank sulong dr 2beradik..kami sepasang..klu tdk aku 3beradik..yg bungsu ninggal masa umur 8bln..baby lg..sebab apa ku pun tak sure..yg aku igt masa tu aku umur 6thn..mak aku anto aku umh pengasuh n bw arwah adik gi spital...pastu mak bgtau adik da takde..bila kwn2 kt tadika aku tya nape adik mati aku ckp dia mkn ubat nyamuk..dl2 mak aku pakai ubt nyamuk lingkar tu..sbb apa aku ckp mcmtu..sbb aku pernah nmpk arwah masukkn ubat nyamuk yg dok nyala2 tu dlm mulut..tp tu da lama sblm dia ninggal...betapa kreatfnye aku bg jwpn masa kecik2 dl kan..tak tya2 org da betul ke tidak...asal logik aje..skrg nape aku tak sekretif tu plak ek????huhuhu...

uish intro pjg tak hengat...aku ni dikira budak kampung gak le..mak dl bidan kerajaan tp dlm 10thn sblm pencen kot da takde bidan2 da..mak kena jd jururawat masyarakat...kiranya masa jaman tak wajib beranak kt spital mak aku la yg kena g sambut org bersalin..tak kira masa..aku igt yg aku pernah ikut mak gi umh org yg nk terberanak tgh2 mlm buta...naik la motor pasola merah mak aku bertiga beranak dgn adik aku skli...aku duduk belakang adik aku berdr kt depan..ayah tak de masa tu..keje..seb baik aku tak tlng mak aku ..klu tidak mesti aku da jd doktor skrg...huahuahua.. motor pasola..sebiji enggini tp yg mak aku nyer ada seat kt blkng
(pic: semutmalaysia.blogspot.com )

aku sklh rendah n sekolah menengah kt sklh biasa je..sklh harian..sekolah rendah sebelah dgn sekolah menengah...yg aku igt masa darjah2 je mak aku berambik beranto ke sklh...da besar skit dlm darjah 5-6 kot aku da start kayuh basikal..smpi la ke tngkatan 5..tu yg kulit aku ni tone nya agak kusam sket...bak kata org hitam2 sitampuk manggis..sungguh pun hitam zul tetap pandang manis...hahahaha..dia tak ckp pun sbb dia pun lbh kurang aku je...

ok la...memandangkan otak aku ni rsnya da berfungsi dgn agak meyakinkan aku nk sambung keja plak la...ni kira part pertama sesi perkenalan..nnt ada masa dan mood aku sambung lg part yg berikut nya..

5 comments:

mummyiris said...

muhehehe.. jgn ckp ubat nyamuk! segala mcm bende pun adik2 akak pernah rasa farah! termasuklah minyak tanah, kabu tilam, taik kucing (uweeeek) dan mcm2 lagilah!... tapi yg peliknya Alhamdulillah selamat hidup sampai beso budak2 tu eik?... begitulah malaikat menjaga budak2 kecik kan?...

moto pesola?.. hmmm lama tak tgk moto cenggini.. dolu dolu mmg glemer moto nie...

fareesha79 said...

aku kelakar ko bg jawapan makan ubat nyamuk. aku memang tak pernah pakai ubat nyamuk asap tu. ayah aku bising takut terbakar. dulu pasang kipas laju2, sekarang ni pakai ubat nyamuk elektrik.

kak cahaya said...

nak tersedak aku ketawa..."makan ubat nyamuk"..apa punya jawapan daa...tp bahaya kan...makan abu ok lagi..ni ngan api2 skali...
mmg hebat budak2 zaman kita dulu..budak skarg paling ganaz pon makan taik cicak..tak pon ada lagi hebat kena pijak ngan bibik....
ko ni mengimbau zaman kegemilangan aku ler..Pasola....klako kan ada 2 seat yang lain2 kat blakang tu..tp glamor kan moto tu...kalo skrg ala2 scooter la kot

Anonymous said...

huii...tinggi daya imaginasi ko ek bg jawapan..'makan ubat nyamuk'
adehhh..saboo je la.

ni mesti ko sedang berada di tahap ketepuan yang tinggi...

aku dapat bayangkan..

tengok usop...mesti aku kenang ko...

sabooooo...caiyok2...caiyokkk

-yanti-

jijah montel said...

kehkehkhe... ko memang kretip farah.. tapi sekarang ni ko banyak ngat memikio dlm satu2 masa.. chill out!!