Saturday 5 December 2009

i wish...

semiggu da en zul keje malam...semggu jg le aku penat pikir nk masak ape hari2..sllnyer en zul yg masak kan...dlm semggu ade kot sekali dua aku masak kan utk santapan kami sefamily...ni br seminggu masak ari2 aku da takde idea da..mana tak nyer menu asas ayam..tak pun ikan siakap...lastnyer aku bantai wat sardin jek arini..kena dgn sayur lemak n telur dadar...ari2 ayam kembang tekak aku..nk makan satu hal..nk masak ape pun satu hal gak...mmg aku respect betul le kat mak2 yg duduk kt umah masak ari2 tak jemu2 tu..i wish aku ni sorg yg sgt pandai masak..tp wishing jek la..mana tak nyer praktis masak idak hari2...da tu daya kekreatifan aku adalah sgt rendah tahap budak tadika main masak2 jek...tak kreatif nk creat masak berasaskan bahan ape yg ade kt umh...aku tgk en zul ade jek idea dia nk adjust2 bg tak boring..walaupun kadang tu takde nama resepi nyer sbb dia main hentam sj la labuuu...tp tetap aku boleh telan..ke aku ni spesis tong sampah majlis perbandaran..segala apa yg lalu depan mata yg orang masak sumenyer kene kt tekak aku ni..

klu org2 yg pandai ngurut tu org cakap dia dpt ilmu ngurut melalui mimpi..ade tak org yg pandai masak dpt ilmu masak melalui mimpi gak...klu ade la aku nk jd salah sorg yg dpt mimpi tu...muahahaha...huh!! i wish..

ishh..rajin plak aku merapu meraban skrg ni kt sini...sejuk2 ni tak byk aktiviti yg blh dibuat..byk masa dok kt dlm duvet smbl hadap laptop..klu tak de keje sekolah yg nk kena di buat alangkah heavennyer rasa..i wish i am a wife n a mum who can just stay at home without worrying any big2 things...i wish lg....huhuhu..berangan jek la..

5 comments:

Wanna said...

kak, i wish too!!!
ponat2 pk nak masak pe hari2...

jijah montel said...

aku pun yang duduk rumah semedang je ni pun.. malas jugak nak masak.. mikir tgh wabak taun ni.. kena masakla jugak... simple2 jek pun.. janji kenyang..

kak cahaya said...

huhu...yg kene keje..dok wish dok umah...yg dok umah dok wish nak keje sbb byk duit...mmm..tapi aku ni...dah dok umah dan tak wish nak keje...hehe pelik tak...sbb baru semalam aku kene skolah lagi ngan laki aku...dia kata aku dok umah aku dpt sume pahala yang dia buat kat luar....so pk balik....baik aku goyang kaki takyah pk berat2...pastu dpt byk pahala...wakakka...malas dah nak pk mende ni...

teratakmuslaily said...

kakcahaya, zaman moden ni leh keje dari umah je kakcahaya... online business!.. nanti balik mesia, aku ajar ko yea.. itupun kalau berminat laa hehehe...

farah... bersyukur je la dgn apa yg kita ada hehehe... tapi mmg best farah kalau dapat dok goyang goyang kaki jer kat umah, layan suami layan anak2, takyah pikir pikir keje hehehe...

rasa2nya dah fitrah manusia, tak pernah nak bersyukur kan... ada je komplen... hehehe...

k farah, gud luck tau!!

sya said...

kak farah, haha..kt yg duk rumah ni klu leh nk tukar tmpat ng en latip.. sb bosan duk rumah...mmg la aku xbersyukur..time bt master dulu nk ponteng je kejenya..skrg nk g school pulakkk....huhu