Wednesday 7 December 2011

favorite tailor

sure sume org pun ada tailor yg sgt kita prefer..aku punya tailor ni dah lama jd penjahit baju aku sejak dr aku sekolah menengah lg..zaman akak tu pun anak dara lg..sejak duduk UK 4thn aku tak pernah antar kt dia dah..then balik dr UK pun dah 1thn pun aku belum jenguk dia lg memandangkan nk raya aritu aku antar kat kakak ipar aku jek..baju2 keje pun aku jahit sndr jek..baru last week aku cari kakak tu balik sbb aku nk buat baju kurung moden..tanak baju kurung biasa tu..tak de siapa yg pandai dlm family so mmg dalam kepala igt kt akak tu je..

tapi nasib tak berapa baik bila aku gi umh akak tu dah bertukar suasana..ruang menjahit yg dia tambah kt depan rumah dia dah bertukar jd tpt storage..ketuk pintu pun takde org jawab..pintu mmg berkunci dr luar..aku tanya jiran sblh rumah dia..berita buruk bila pakcik tu bgtau yg akak tu dah lama pindah kedah..huwaaa..sedih sesgt..dia je yg aku percaya..aku suka jahitan dia..kemas..suka cara dia potong kain..dia pandai nak amik kt mana esp utk kain yg bertingkat2 bunga..skrg ni hunting for a tailor..desperate sbb nak pakai utk abg ipar kawin cuti krismas ni..harap2nya dpt tailor yg boleh siap kan cepat, jahitan cantik, dan yg penting harga berpatutan..

No comments: