Friday 2 December 2011

student zaman sekarang

Aku cukup angin..dah brp kali terkena..tak kira student undergraduate ke student postgrad ke..sama je..sblm meeting bkn main beriya call la sms la tya bile kita free..bila kita dah allocate masa utk jmpa diorg dan effort yg kite bg utk make sure kita blh tlng dorg utk thesis, diorg wat endah tak endah je..pagi ni kes yg sama berulang lg..smlm bkn main beriya2..3-4 sms minta nak jmpa kita..bila kita dah set time batang hidung dia tak nampak pun..sangat sakit hati..sblm2 ni pernah jd gak..lambat datang la..student yg berbeza2..igtkn student udergrad je buat perangai..tp tgk student post grad pun sama je..tak tau la mana letaknya respect dorg pada kita..kalau tak blh dtg or dtg lambat bukan tak blh nk sms or call..sblm jmpa blh je..

igt zaman aku belajar...jgn ckp tak datang lepas set appointment, datang lewat pun kita tak berani..awal2 dah kat depan pintu..masa kt Notts dl supervisor jenis busy..10minit sblm meeting dah terpacak kt dpn bilik dia..bila sampai je time terus ketuk bilik..disiplin adalah segala2nya..student aku lain ceritanya..kita yg tercongok kt dlm bilik tggu dorg..last2 tak dtg pun..kalau ada hal lain pun kita buat waktu lain sbb tanak nnt ganggu masa kita dgn student..

ape tujuan aku tulis kt sini pun tak tau la..bknnyer ada student aku yg baca pun..sekadar nk lepas kan sakit di hati..huh..sakit hati!!!!

No comments: