Sunday 18 December 2011

haziq, hadif, hannah

Dah lama tak tulis ttg perkembangan anak2..tgh2 mlm bila mata masih segar ni terasa nk rekodkn perkembangan ank2 kt sini..

Haziq..tggl brp hari lg dia akn masuk alam persekolahan..4 Jan nnt dia akn ke sekolah baru..bulan lepas aku daftarkan nama haziq do sekolah rendah KLIA..pertengahan thn ritu daftarkn di sekolah jenis kebangsaan cina..tp tgkkn haziq mcm tak minat..hantar tuition mandarin sejak awal tahun tp stop lepas aku bersalin..tgk dia takde minat n aku pun takde confident trus ajak zul Cari sekolah lain..byk sekolah yg da penuh sbb da hujung tahun tp berkat doa seorg Ibu kot haziq dpt didaftarkn di sekolah biasa..mass school hunting ritu mmg aku tak putus2 doa ada sekolah yg sesuai..harap haziq sesuai di sklh nnt n dpt perform mcm masa dia tadika ritu..baca quran plak skrg da smpi juzuk 9..alhamdullah berkat antar tadika Pasti..


Hadif plak..dia akn teruskn tadika di tadika Pasti..sayang nak tukar sbb Suka dgn Cara pengajaran kt situ..utk setahun yg lepas hadif dah pandai baca iqra buku ke 3, utk bacalah anakku dah sampai buku 7 drp 8 buku..boleh je membaca melayu nnt baru dorg start dgn read easy plak..utk math plak hadif da blh tambah2 no. Yg simple2 mcm 2+2, 3+3, 4+4...kira pun da smpi 100..cuma hadif ni biasala tak blh dipaksa..ikut mood dia je..

Hannah..3hari lg genap 4bln..da Ada 1btg gigi nak masuk 2..da pandai meniarap sndr masa umur 3bulan setengah..tp smpi skrg xreti nk pusing terlentang balik..baru pandai sehala..tu pun kalau meniarap mesti nangis sbb tangan tersepit bwh perut..xpandai nak angkat badan kluarkn tangan lg..makin besar no makin kuat merengek..Suka kalau org borak dgn dia je..klu xdilayan dengar la suara dia menjerit..oo ye sejak dah pandai nyusu dgn botol ni senang sket aku xpayah balik tghari..skrg ni dia pun da pandai guna puting putih tu..awal2 blajar ritu tau guna puting kuning tu je..igtkn smpi ke besar xnak puting putih tu..frust la aku sbbnye botol avent belambak2 aku beli dl..

Tu la cerita pasal anak2..mmg seronok tgk dorg sume membesar dpn mata..pengalaman uh xkn Ada ganti..uishhh..penat taip guna HP ni..halus2..tdo da la..

1 comment:

Huda said...

cepat betul anak2 ko tumbuh gigi.