Monday 11 August 2008

after a long break

lama betul tak menjengah ke blog sendiri..nk menulis apatah lagi..tp terasa ingin mencoretkn sesuatu bila lepas baca satu blog org..ala2 dpt ilham la kononnyer...hehehe...
byk yg berlaku dlm sebulan yg lepas...antaranya yg terbaru Family day NMC yg mana hari tu hari bersejarah buat suamiku..setelah setahun memegang amanah sebagai ketua biro kebajikan dan kerohanian, kini dia boleh menarik nafas lega bila utk sesi 2008/2009 ni tugas tu diserahkan kpd ust Marwan..cerita pjg dan gmbr2 semasa family day boleh dilihat di laman fotopage kami...buat masa ni masih dlm proses editing...hehehe

selain dr tu arini, Ahad aku baru sj lepas menerima kunjungan salah seorg rakan se USIM...kak Waidah yg kini sedang mengharungi detik2 awal pengajian PhD nya di Brunel University menghabiskan cuti mggu nya di rumah ku..dia sampi hari Jumaat tghari tp sbbkn aku masih ada kerja di lab aku hya menjemputnya di city centre jam 4ptg..kesian tetamu aku...pg jumaat sblm ke skul aku dan suami da siapkan juadah utk tetamu..simple je..nasi ayam sbb nk cpt...pg sabtu aku buat nasi lemak dan lepas bw kak waidah pusing2 Robin Hood Castle dan bershopping lace kami memenuhi jemputan Rose/Nizam..mkn2 BBQ...Alhamdulillah tak perlu aku memasak tghari tu...mlm nye pun kami tak mkn sbb kekenyangan..ahad pg td aku bangun seawal jam 6 pg utk masak bekalan ke carboot..aku buat apam balik je..simple tp nk masaknyer lambat..so kena la bangun awal skit..lgpun arini target nk pg 2 carboot..so kena gerak awal dr biasa...agenda ke carboot ni atas permintaan kak Waidah yg dgr cerita ttg carboot di sini besar dgn seronok..

selain tu..perkembangan Hadif setelah menyambut hari lahir yg pertama 16 July lepas...arini dia berjaya menapak 3 langkah..sonok jg la mama papanya..maklumla da 1thn lbh masih merangkak lg..nmpk Hadif pun da makin confidence utk berdiri lama2 tanpa pegang apa2..cuma nk angkat kaki menapak je dia agak takut2...takpe Dif..slow2 ek..lama2 nnt pandai la tu..selain dr tu arini dia asik nangis2 je..puncanya sembelit..kesian sgt tgk dia meneran..tp hasil yg kluar sikit je..aku sapukn minyak di perut dan kaki jap td...tgk2 da terlena atas pangku papa dia..anak papa betul la sorg ni..hemmmmm...

Haziq plak...da masuk bulan ke2 dia bercuti sekolah..kesian dia bosan di rumah..tp kadang2 papanya bw jg ke sure start program di library Hyson Green..takut nnt hilang plak skill dia bergaul dgn org..hehehe...surat tawaran utk masuk sekolah baru da kami terima dan insyaAllah mula sesi baru bln September ni Haziq akn ke nursery baru...dan bila dia genap 4tahun nnt (bulan january 2009) dia akan mulakan kelas reception (R)..kira mcm persediaan sebelum masuk year 1 bila dia berusia 5tahun nnt..utk kelas R ni Haziq akn berada di skul dr jam 9pg ke 3.30 petang..agak lama berbanding skrg yg hya 2jam..insyaAllah harap2 sumanya berjln lancar nnt...

carita pasal pengajian mama plak..setakat ni Alhamdulillah..lab work tengah menjd...harap2 positive research mcm ni berterusan smpi ke tahun akhir nnt...da tak sabar rasa nk balik mesia..

No comments: