Saturday 16 August 2008

terkenang semasa dl

terjumpa satu forwarded email ni... dpt email ni da lama...ade masa mcmni br berkesempatan baca...terasa best plak klu aku simpan dlm diari online aku ni..benda2 yg kita sll dpt tgk zaman2 aku kecik2 dl..dlm area 80 an..so sape2 yg baye2 aku mesti igt benda2 ni sume..antara nya:
1) eskrem batang - dl2 balik sklh ade pakcik naik motor park dpn pagar sklh..mesti beli punya...10sen je satu batang..
2) biskut yg ade ising kt atas..sume kedai runcit mesti ada biskut ni..aku suka part atas yg kaler2 tu..yg biskut tu mak le kena abiskn..
3) klu igt lg dl2 ade jual bubble gum yg bungkusannyer kite leh lekat kt atas kertas...aku gile wat koleksi gmbr2 dr bubble gum nye pembalut ni..abis sume kotak pensel penuh..
4) suka yg ni n still igt smpi skrg tagline iklan kt tv..."TORA dtg lg"...dlm tu ade mainan kecik2 yg sll ditukar2..
5) yg ni jenis mainan kecik2 yg klu kita tarik batang tu benda tu leh gerak..6) aku sure ni aku tak kan lupa smpi bila2...game lipat2 kertas pastu teka gmbr apa kt dlm..7) sbb ramai sepupu2 aku yg lelaki so aku pun jd tersuka la main pistol ni...bunyi nyer leh tahan kuat...klu berani main le masa ayah tdo..sure kena pelangkung..
8) ni klu tak kenal aku tak tau la..org melayu pnggl guli...org putih pggl marble..skrg ni aku tak nmpk pun budak2 kecik main guli lg..aku rs org da jdkn guli ni hiasan le..byk nmpk dlm akuarium...tp spesis lain sket dr yg ni..
9) yoyo...1st time dpt yoyo tak tdo mlm aku..
10) ni mainan aku masa aku di peringkat remaja gitu..kenal dr mak sedara aku game ni..sbb ank2 dia dok gila main game ni masa aku gi umh dia..kiranya sapa yg ade player ni dl leh dikategorikan kaya le..sbb aku tak de..hehehe...
stkt ni dl review imbasan zaman kanak2 aku..ade peluang dan kesempatan aku try masukkn lg benda2 yg leh kita jmpa dlm era 80an..

1 comment:

fareesha79 said...

wah! blog ko dah banyak berubah... congratulation... Aku saje tak bagitahu sgt org time pregnant, saje nak surprise, since ramai asyik tanya bila nak ada anak...heeeeeeeeeeheeee. Dengan Ida and Nadhrah pun aku bgtahu time dah 8 bulan. Diam-diam, tiba-tiba beranak.... SURPRISE!!!