Sunday 5 July 2009

bebudak ber2...

ahad da nk abis..esok da nk start blik rutin harian..mggu akn dtg ni keje kt skul byk giler..boss takde..gi jepun.patunye boss takde ni leh la lepak2 sket..nmpk gaya mcm tak de harapan je..dgn rombongan dr Malaysia nk visit kimia nyer...huhuhuhu...

pg td gi carboot..kenkonon weekend ni tanak kuar memana...nk duduk umh je..sbb klu kluar mesti duit nyer pun mencair je kluar...tp boring plak.. bangun tdo pg td dah kul 9..tp ada gak org yg ngajak gi carboot walaupun da lewat bangun..siap cincai2 ala2 sbb da tau org klu da comey siap ala kadar pun x kemana comeynyer tu...muahahahaha..

nk citer satu benda sedih yg jd 2-3 mggu lepas...satu pagi tu aku mcm sayu2 sket sbb teringat kt ayah...da tu haziq dtg tya "mama igt kt wan ke"..dia tau klu aku tetiba melalak sensorg tu mesti terigt kt wan..pastu dia pun terjoin sentimental aku...tetiba dia ckp.."haziq tanak besar...klu haziq besar nnt mama tua...pastu nnt mama mati..." aku pun tmbh le lg..."mcm mama gak le...mama besar wan pun tua..pastu wan pun tak de..masuk tanah"...terus dia melalak...beriya peluk2 aku tanak aku mati..dia tanak besar...dlm dok sentimental2 tu..dia tengok gelang tangan yg aku pakai...dia ckp.."nnt klu mama da mati, haziq blh tgk gelang mama ni je"...bertambah2 sayu la hati aku ni...tak sangka anak aku yg br 4thn lbh ni da ada perasaan mcm org yg da besar..leh pikir jauh mcmtu..kira nya pagi tu adalah pagi yg sgt blues ye...

haziq ni jiwa dia halus sket...cpt tersentuh..sensitif lbh..jgn la wat2 cerita sedih kt dia..nnt dia pun leh melalak skli..dan2 tu jg jadi budak baik..tp sllnyer kejap je insapnyer...tak lama pastu melawan balik la apa yg aku ckp...jgn la smpi ke besar peel suka melawan dia tu..skrg ni nmpk gaya hadif pun da terikut jejak abang dia..rsnya lg teruk...keras hati...klu time mood tak baik dia dtg leh ngamuk berjam2 yg tak tau apa punca..dipujuk mcmne pun tak jln..kadang smp lebam2 peha kena cubit sbb kitorg mama papa dia tak tahan geram..umur lom masuk 2thn...klu da besar lg tak tau la mcmne..jgn smpai meronta2 kt kedai klu tak dpt brg yg dia minta sudah la..tak snggp aku..mau tak ngaku anak..blh ke...huhuhu...ni ank br dua...terbayang mcmne la org anak ramai yg beza 1-2thn je..blh kena sawan sementara nk tggu anak besar..

3 comments:

mummyiris said...

touching sungguh mendengarnya... haziq ni mcm si kakak, berjiwa sentimental... sabo yea farah..
ni pun macam sesi meluah rasa gak si farah nie... meluah rasa geram kat bebudak berdua tu ke? hehehehe... takper farah, dah beso sok, ilang ler nakalnya budak2 nie... Insya Allah...

jijah montel said...

takkan la smpi sawan nak tunggu anak besooo.. kadang2 fobia jugak tgk anak2 org.. dgn situasi dunia skrg.. takutttt... tapi teringin juga rasa cam org lain.. jadi parents.. get old.. having cucu plak.. haihhh.. kalu takde anak.. tua jugak.. mati jugak.. alaaaa... sob sob sob..

kak cahaya said...

huwaaaa....sedey beb kalo anak ckp cenggitu...bleh plak cerdiknya dia pagi tu....kalo aku pon makin banjir la....siap ckp bole tengok gelang jek yang tak tahan tu...