Thursday 16 July 2009

kenduri...

pg td call mak lepas 3hari tak bersembang dgn mak...pjg sembang pg td...pasal persiapan utk kenduri kawin satu2nya adik aku..majlis perempuan plan 24 oct dan majlis sebelah lelaki akn dibuat esok nya, 25 oct..sama dgn tarikh lahir arwah ayah..sedih sgt2 sbb sume mak dgn abang (bahasa utk adik aku) yg kena buat..berdua je...tak dapat aku bayang mcmna mak nk uruskan sume ni sendiri2..ikutkn hati mau je aku balik tolong apa yg patut..dr jauh, aku hya blh tlng bg semangat, pandangan dan wang ringgit yg tak seberapa je utk mak dan abang...

mak plan utk wat majlis kecik2 je..mcm buat syarat....tp aku paham perasaan mak...serba salah..abang la satu2 nya anak lelaki..tmbh plak lg mak aku ni join masyarakat kt kwsn tpt tggl tu...ramai yg nk mak buat jg majlis betul2...so kata putus mak nk wat utk dlm 400-500 org jemputan..pd aku ape je yg senang utk mak, aku setuju je..jgn smpi nnt mak plak terbeban...

aku terbayang klu ayah masih ada...mesti ayah beriya2..sbb ayah klu buat sesuatu nk sempurna..ayah bkn jenis yg ala2 kadar...tp ayah da tak ada...ayh tak sempat nk kawin kn ank lelaki dia...kami sume redha..moga ayah tenang di sana...huhuhu...rindu nyer aku kt ayah...

cerita palik pasal kenduri kawin...sepjg 3thn aku sekeluarga kt sini da 2 majlis kawin kitorg terlepas..dua majlis adik ipar lelaki aku, satu tahun lepas, satu lg bln 5 br2 ni..dan majlis ke3 yg kitorg terlepas ni la...majls adik aku...ikutkn klu aku blh blik tahun dpn, ada 2 je lg majlis kawin..abang zul yg no 2 dan adik pompuan zul yg bongsu..yg pompuan nnt mesti nk wat yg besar2an..majlis penutup la kira2nya...harap2 tak terlepas le lg..

3 comments:

teratakmuslaily said...

takpe farah.. akak jgn kata 2, malah lebih 50 kenduri kendara yg kitorang dah miss... bukan setakat kenduri kawen atau bertunang, malahan termasuklah kenduri pakat, kenduri cukur jambul, kenduri hantar tanda, kenduri pegi haji dan balik haji, kenduri khatan dan segala macam kenduri termasuklah kucing mati pun kitorang kene balik jugak patutnya... well, i missed the moment di uk yg bebas dari semua belenggu tu... (boleh gitu? :p)

UmEi JiE said...

farahh..wah sudah wajah baruu...
semangat baru nampaknyee..alhamdulillah
..aku nie 3 kenduri besoo.. nak buat cemana..dah gitu namanye merantau...
--kalau ade pintu doraemon kan senang??

yanticomel said...

sabo fara..
time gini2 kan best kalo dapat jadik jutawan kan???
nih yang slalu berangan..
hehehehhe